اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای سرمایه‌گذاری، سراغ طلا نروید

در حالی که بسیاری از افراد طلا را یک سرمایه برای زندگی خود می دانند و با همین هدف اقدام به خرید آن می کنند، برخی مشکلات برای دارندگان این فلز زرد ایجاد می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، طلا از دیرباز یکی از روش های سنتی برای سرمایه گذاری بسیاری از افراد بوده و هنوز هم هستند کسانی که این فلز را محض حفظ دارایی تهیه و نگهداری می کنند. با این حال ، بیشتر کارشناسان حوزه سرمایه گذاری معتقدند که خرید طلا فیزیکی را نباید به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت.

طلای فیزیکی احتمالا به شکل شمش، جواهرات و یا سکه خریداری می شود. افراد ممکن است از داشتن طلا به ویژه جواهرات ، احساس خوبی داشته باشند و فراموش کنند که هزینه نگهداری چنین کالایی سنگین است. کارشناسان می گویند این هزینه ها در فروش مجدد همان طلاها غیر قابل جبران هستند و به خریدار برگردانده نمی شود. به همین ترتیب ، سکه های طلا و شمش ها نیز با هزینه های پردازش همراه هستند که باز هم غیرقابل برگشت است.

به طور سنتی ، خرید طلا توسط احساسات هدایت می شود نه منطق یا محاسبه. مردم طلا را برای مواقع اضطراری آینده خود خریداری می کنند و تصور می کنند که این فلز به آسانی تبدیل به پول نقد می شود. از نظر آماری ، چنین شرایط اضطراری به ندرت اتفاق می افتد و طلا بیشتر از سایر روش های سرمایه گذاری که به راحتی و در دسترس هستند ، تبدیل به پول نقد نمی شود.

طلا همچنین به عنوان یک دارایی فیزیکی ، احتمال از دست رفتن یا از بین بردن آن به روش های دیگر بسیار بیشتر است. همین امر یک نشانه بسیار مهم برای لزوم تهیه خدمات پشتیبانی از آن است. کسی که قصد سرمایه گذاری در طلا را دارد باید مالیات این کار را بپردازد،‌ هزینه خرید را به طلافروش و طراح جواهرات بپردازد،‌ هزینه نگهداری آن را به بانک ها بپردازد و در نهایت، به غیر از شمش های معتبر، هنگام فروش آن را با قیمتی کمتر از قیمت خرید به فروش برساند.

از سوی دیگر، طلای دیجیتالی نسبت به طلا فیزیکی معامله ای مناسب تر با هزینه نسبتاً پایین تر، فروش مجدد بهتر و نقدینگی بیشتری دارد. هزینه ذخیره و تامین امنیت یک دارایی فیزیکی در مقایسه با طلای دیجیتال بالاتر است که این امر مسیر انتخاب دیجیتال را به جایگزین برتری برای نوع فیزیکی تبدیل می کند. در نوع دیجیتال، شفافیت قیمت ها وجود دارد زیرا با این کار قیمت های طلای فعلی بازار را ردیابی شده و هیچ گونه نگرانی در رابطه با سرقت یا ذخیره سازی آن وجود ندارد.

برخورداری از طلای دیجیتالی نیز آسان است. «طلای دیجیتال» به سرمایه گذاران اجازه می دهد سکه های طلا ، شمش ها و جواهرات را بصورت آنلاین خریداری کنند. ETFهای طلا نیز گزینه مناسب دیگری برای سرمایه گذاری هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد