اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پول‌های هوشمند به کدام سو می‌روند: طلا یا بورس؟

سرمایه گذاران تلاش می کنند با بررسی های همه جانبه ، دارایی های خود را در جایی سپرده کنند که بیشترین احتمال سوددهی در آن وجود داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در سال جاری رشدی ۲۵ درصدی را ثبت کرده و روز پنجشنبه گذشته نیز به رقمی بالاتر از ۱۸۹۵ دلار در هر اونس رسید، یعنی در نزدیکی اوج قیمت خود در سال ۲۰۱۱، ۱۹۲۱ دلار در هر اونس. در همین حال، سهام جهانی که با شاخص MSCI سنجیده می شود، تقریبا تمامی نقاط شکست خود را اصلا ح کرده است؛ شکستی که ناشی از شیوع همه گیری کرونا در سطح جهان و تعطیلی و بن بست در اکثر اقتصادهای دنیا می باشد.

اما نگاهی به مقصد پول های هوشمند و جهت حرکت آنها نشان می دهد که این صعودها ممکن است غیرقابل تحمل باشند. در سه ماهه نخست سال(میلادی) صندوق های مستقل حضور خود را در بورس کالا کاهش داده اند که به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۴ به بعد رسیده است. تحلیلگران معتقدند همین امر زمینه را برای کاهش تمایل به سهامداری در بورس فراهم کرده است.

بیش از یک سوم صندوق های حفظ ثروت قصد دارند در سال آینده دارایی های خود را در بازار سهام کاهش دهند. ۱۸ درصد از این سهامداران اعلام کرده اند که در سال آتی حدود ۵ درصد سبد سهام خود را اصلاح می کنند. بی اعتمادی سهام داران به تداوم حضور و موفقیت درآمدی در بورس در حالی است که اشتیاق فزاینده ای برای خریداری طلا ایجاد شده است.

عملکرد فلز زرد در سال جاری بسیار خیره کننده بوده است. طرفداران طلا،‌ این فلز زرد را به عنوان یک بیمه نامه در برابر تاثیرات سیاست گذاری های مقامات کشور برای فرار از تورم این روزها، تحسین می کنند. همچنین نظرسنجی ها نشان می دهد که بانک های مرکزی طی سال های اخیر ذخیره طلای خود را افزایش داده اند. علاقه اکثریتی به طلا در روزها و هفته های اخیر بیشتر به جامه عمل در آمده است.

براساس گزارش اینوسکو، حدود 18٪ از بانكهای مركزی قصد دارند دارایی های طلای خود را در سال آینده افزایش دهند ، در حالی كه 23٪ از صندوق های مستقب نیز اعلام کرده اند که می خواهند میزان انجام فعالیت های خود با استفاده از طلا را بیشتر کنند.

انگیزه و روش های آنها متفاوت است. در گزارش اینوسکو، صندوق های سرمایه ای طلا را محافظی در برابر تورم با سایر دارایی های مالی می دانند و از صندوق های مبادله ای ، معاملات آتی طلا و مبادلات طلا به عنوان وسیله نقلیه سرمایه گذاری استفاده می کنند. بانک های مرکزی این فلز را بیشتر به عنوان جایگزینی برای 14 تریلیون دلار بدهی جهانی با بازده منفی و راهی برای کاهش مواجهه ذخایر خود در برابر دلار می دانند. آنها بیشتر از ذخایر طلای فیزیکی استفاده می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد