اونس طلا2209.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جاده برای افزایش قیمت طلا هموارتر شد

طلا در دو ماه گذشته با رشد بی سابقه قیمت همراه بوده و تحلیلگران معتقدند برخی شرایط، زمینه را برای تداوم و تشدید این روند صعودی هموارتر کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس‌استریت، سه دلیل وجود دارد که ما می گوییم قیمت طلا همچنان بیشتر و بیشتر می شود. دلیل اصلی افزایش بیشتر بهای طلا این است که محرک بیشتری برای جلب توجه به سوی این فلز در سراسر جهان وجود دارد. روز گذشته صندوق بازپرداخت اروپا توافق کرد و همین مساله فشار بر انگلیس را برای تزریق محرک های اقتصادی بیشتر - با توجه به برگزیت - بیشتر می کند.

علاوه بر این، افزایش موارد ابتلا به ویروس COVID-19 در سطح جهان، به ویژه در ایالات متحده به این معنی است که صندوق فدرال احتمالاً نرخ بهره را بیش از پیش کاهش دهد که این امر، توجه بیشتری را به سوی طلا جلب می کند. بنابراین، سه دلیل برای حمایت از تداوم صعود طلا وجود دارد:

۱. مقامات فدرال هشدار داده اند که ایالات متحده چشم انداز بدتری دارد و تدابیر تسکینی و کمکی ، پاسخ به این چشم‌انداز نامطلوب است. به اعتقاد این مقامات،‌ سیاست گذاری ها باید مطابق با وضع موجود باشد تا از این طریق فشار بالایی که به اقتصاد می اید را کاهش داد.

۲. انتظار می رود که بانک مرکزی انگلیس به فراخور برگزیت و شیوع کووید ۱۹، تدابیر تشویقی بیشتری را به اقتصاد این کشور تزریق کند. اقتصاددانان در گلدمن ساکس معتقدند که این بانک می تواند در ماه اوت اعلام کند که نرخ های بهره می تواند منفی شود.

۳. ژان سباستین ژاک، مدیر ریو تینتو معتقد است عدم اطمینان موجود در بازار ناشی از عدم تردید در این سوال است که پرواضح است که کرونا موج دومی خواهد داشت؛ حال زمان آن کی است، مشخص نیست.

بنابراین طلا به آسانی به سطح ۱۸۰۰ دلاری رسیده و در این سطح شتیبانی می شود. اینکه قیمت فلز زرد تا پایان سال ۲۰۰۰ دلاری شود ، غیرممکن نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد