اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار بایدن درباره دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

جو بایدن نامزد پیش‌فرض دموکرات‌ها، گفت به روسیه و دیگر دولت‌های خارجی هشدار می‌دهد به عنوان رئیس جمهور، در مقابله با هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا، تهاجمی برخورد خواهد کرد. این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که رهبران دموکراتیک هشدار دادند ظاهراً کنگره، هدف یک کمپین دخالت خارجی قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از آسوشیتدپرس، بایدن در بیانیه‌ای گفت، با دخالت خارجی به عنوان "عمل مخالفی که تأثیر عمده‌ای بر روابط بین آمریکا و دولت کشور دخالت‌کننده می‌گذارد"، برخورد می‌کند. او از دونالد ترامپ بابت عدم انجام اقدامات کافی در پاسخ به ارزیابی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از اینکه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده، انتقاد کرد.

بایدن در این باره اظهار کرد: چنان چه یک قدرت خارجی بی‌پروا دست به این انتخاب بزند که در دموکراسی ما دخالت کند، به عنوان رئیس جمهور در پاسخ به آن تردید نکرده و هزینه‌های پایدار و ماندگار بر آن کشور تحمیل خواهم کرد.

هشدارهای جدید بایدن، به نگرانی‌ها از بابت اینکه بازیگران خارجی می‌توانند سعی در تأثیر بر رأی داشته باشند یا اطلاعات غلط ایجاد کنند، اضطرار تازه‌ای می‌بخشد. بایدن هفته گذشته گفت شروع به دریافت داده‌های اطلاعاتی کرده و هشدار داد که روسیه، چین و دیگر مخالفان در حال تلاش برای تضعیف انتخابات هستند. او هیچ شاهدی در این باره ارائه نداد، اما گفت روسیه بعد از ۲۰۱۶ هنوز در این موضوع درگیر است و چین نیز در تلاش‌هایی برای ایجاد تردید در فرآیند انتخاباتی آمریکا درگیر است.

این نامزد پیش‌فرض دموکرات دوشنبه شب در جریان برگزاری یک خیریه آنلاین گفت: قرار است سخت باشد، در حال حاضر هیچ کاری از دستم برنمی‌آید جز اینکه در این باره صحبت کرده و آن را ابراز کنم. اما این یک نگرانی جدی است. این موضوع (دخالت خارجی در انتخابات)، نقض حاکمیت ما است.

وی هم‌چنین در مصاحبه‌ای با شبکه "ان‌بی‌سی" گفت: ولادیمیر پوتین می‌داند که من در آنچه می‌گویم جدی هستم.

رهبران دموکراتیک روز دوشنبه در نامه‌ای به "کریستوفر رای"، رئیس اف‌بی‌آی نوشتند که نگران این هستند که ظاهراً کنگره هدف "کمپین دخالت خارجی" قرار گرفته تا بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأثیر بگذارد. آن‌ها خواستار آن شدند که نشستی در این باره با حضور همه اعضا، پیش از وقفه ماه اوت، برگزار شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد