اونس طلا2316.59
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,900,000
ربع14,950,000

آخرین یافته های جدید محققان در مورد ویروس کرونا

در تازه ترین تحقیقات ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونایی قطعی شد.پژوهشگران آمریکایی نیز در بررسی جدید خود دریافتند که بروز لخته خون در شریان‌های پای بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ بیش از سایر بیماران پیش‌ می‌آید و می‌تواند عوارض منفی بسیاری در پی داشته باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونایی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه بسیاری از کردستانی‌ها برای بار دوم نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ابراهیم قادری در سنندج به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۵ بیمار در بیمارستان‌های کردستان بستری بوده که نسبت به چند هفته گذشته کاهش، اما سه برابر ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۶ بیمار کرونایی در بخش «آی‌سی‌یو» هستند، افزود: خوشبختانه این روز‌ها با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، وضعیت بهتر و تعداد بیماران کرونایی کاهش یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از وضعیت روز‌های آینده استان تصریح کرد: متأسفانه جوانان در مراکز تفریحی مانند پارک‌ها تجمع و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از افزایش بیماران کرونایی در هفته‌های آینده نگرانیم.

افزایش لخته‌ خون در شریان‌های پای بیماران مبتلا به کووید ۱۹

به گزارش سایت طلا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، کووید- ۱۹، با بروز لخته‌های خون در شریان‌های پا ارتباط دارد.

بررسی جدید پژوهشگران "مرکز پزشکی مونته فیور" (Montefiore Medical Center) آمریکا نشان می‌دهد بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که نشانه‌هایی مانند کمبود ذخیره خون در آنها دیده می‌شود، بیش از بیمارانی که به کووید- ۱۹ مبتلا نیستند، در معرض خطر قطع عضو یا مرگ قرار دارند.

ارتباط میان کووید- ۱۹ و وجود لخته‌های خون در شریان‌های ریوی، در پژوهش‌های بسیاری اثبات شده است اما اطلاعات کمی در مورد ارتباط میان کروناویروس و ترومبوز شریان‌های اندام تحتانی وجود دارد.

در چنین شرایطی، لخته های خون در شریان‌ها به وجود می‌آیند و مانع از جریان یافتن و رسیدن اکسیژن به اندام تحتانی می‌شوند.

پژوهشگران طی دوره اوج کووید- ۱۹ در نیویورک، مشاهده کردند که تعداد بیماران مبتلا به ترومبوز شریانی افزایش یافته است. این بیماران، با نشانه‌هایی مانند سردی، درد و تغییر رنگ در پاهایشان به بیمارستان مراجعه می‌کردند.

افزایش تکان‌دهنده آمار چنین بیمارانی، پژوهشگران را بر آن داشت تا ارتباط میان کووید- ۱۹ و ترومبوز شریانی را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهند.

"اینسا گلدمن" (Inessa Goldman)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما در بررسی‌های خود دریافتیم که ترومبوز شریانی ناشی از کووید- ۱۹ می‌تواند پیامدهایی مانند قطع عضو یا مرگ را در پی داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که آمار مبتلایان کووید- ۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش است، پزشکان باید به ارتباط میان کووید- ۱۹ و بروز ترومبوز شریانی توجه بسیاری داشته باشند. اگر این مشکل به موقع تشخیص داده شود، امکان حفظ اعضای بدن بیمار و پیشگیری از نیاز به قطع عضو فراهم خواهد شد.

این پژوهش، در مجله "Radiology" به چاپ رسید.

نشانه‌های پوستی کرونا را بشناسیم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد