اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین عملکرد شاخصهای اقتصادی در بازار جهانی

در معاملات امروز بازارهای جهانی ارزش تمامی ارزهای مهم اروپایی در برابر دلار نزولی شد.بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان نیز قرمزپوش شدند.در معاملات بازار انرژی نیز قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 37 و 32 سنت کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، هر چند رشد اقتصادی چین در سطح مثبت باقی مانده است، اما آمارهای منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی، رشد بخش خرده فروشی در سطح منفی باقی مانده است و این مساله می تواند بر ضعیف باقی ماندن سطح تقاضا در یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی اثر منفی بگذارد.

نشانه هایی از وقوع جنگ ارزی بین پکن و واشنگتن باعث نگرانی فعالین بازار ارز شده و همین مساله به تقویت ارزهای امن نظیر فرانک منجر شده است. اختلافات چین و آمریکا از مساله هنگ کنگ به تایوان کشیده شده و چین تهدید کرده است غول اسلحه سازی " لاکهید مارتین" را در صورت اصرار به فروش تسلیحات به تایوان تحریم خواهد کرد.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، دولت ترامپ در حال بررسی پیشنهاد اعمال ممنوعیت سفر به خاک این کشور برای شماری از مقامات حزب حاکم چین است. چین سفیر آمریکا را فراخوانده و نسبت به تداوم این سیاست ها هشدار داده است. لیو ژیاو مینگ-سفیر چین در انگلیس نیز گفته که غرب در خصوص چین در حال ارتکاب یک اشتباه راهبردی است و چین کشوری متخاصم برای غرب نیست.

از طرفی در تازه‌ترین دور از اختلافات متحدان دو سوی اقیانوس آتلانتیک، احتمال یک جنگ تجاری جدید بین آمریکا و اتحادیه اروپا شدت گرفته است.

پس از آن که فرانسه اعلام کرد بر تصمیم خود برای اعمال مالیات بر فعالیت غول های فناوری در این کشور اصرار دارد، آمریکا نیز اعلام کرد در اقدامی متقابل بر روی محصولات وارداتی خود از فرانسه در زمینه محصولات آرایشی-بهداشتی و کالاهای لوکس تعرفه اضافه وضع خواهد کرد. ارزش مجموع این اقلام وارداتی که مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهند شد حدود ۱.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

توماس بارکین- رئیس دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در ریچموند گفته است که احتمالا نرخ بیکاری در آمریکا مجددا افزایش یابد که این مساله می تواند باعث شود تا رکود، بیش از میزان مورد انتظار طول بکشد. نرخ بیکاری آمریکا در دو ماه اخیر نزولی بوده است.

از سوی دیگر در شرایطی که به نظر می رسد تا تولید واکسن کرونا فاصله داشته باشیم، شمار مبتلایان این ویروس مرگبار در جهان بار دیگر سیر صعودی به خود گرفته است و در آمریکا رکورد مبتلایان در طول یک روز شکسته شده است. در ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت بار دیگر در سطح هشدار یا قرمز قرار گرفته اگرچه شمار تلفات به نسبت روزهای قبل پایین تر آمده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۲۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۷ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۷ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۱۴ به ۱.۱۳۷ دلار رسید.

مینوری اوچیدا - تحلیلگر بازار ارز در بانک "میتسوبیشی"- گفت: به صورت کلی بازار با توجه به تحولات اخیر محتاط شده است. کاهش روابط تجاری و تعطیلی کسب و کارها تقاضا برای ارز را کاهش داده است و انتظار می رود این روند دست کم تا دو ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۰۷.۳۰۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۹ یوان چین اعلام شد.

بورس آمریکا هم منفی شد

طی روزهای گذشته روند افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از 70 هزار نفر در روز رسیده و همین امر باعث شد تا در معاملات شب گذشته وال‌استریت شاهد منفی شدن شاخص‌ها باشیم.

در واقع افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از یک سو و بالا رفتن تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیمه بیکاری اقدام کرده‌اند، به گسترش نگرانی‌ها نسبت به تبعات اقتصادی این همه‌گیری منجر شده است.

شدت گرفتن شیوع کرونا در حال خنثی کردن عملکردهای مثبت در برخی بخش‌های اقتصادی آمریکا است و هم اکنون 32 میلیون نفر در آمریکا از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

گسترش کرونا باعث شده تا برخی ایالت‌های آمریکا به سمت اعمال محدودیت‌های کرونایی روی آورده و همین امر باعث شده است تا بازارهای مالی نگران تبعات اقتصادی آن باشند.

شاخص S&P500 از ماه فوریه 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بر همین اساس شاخص داوجونز در معاملات شب گذشته 0.5 درصد منفی شد و S&p500 هم 0.34 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۲۵۰.۶۹ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۴۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۸۷۴.۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۴۷ درصدی در سطح ۵۰۸۵.۲۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۷ درصد پایین رفت و به ۷۴۷۴.۱۰ واحد رسید.

افت بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ واکنش محتاطانه سرمایه‌گذاران در مورد داده‌های اقتصادی چین باعث شد تا سهام آسیا اقیانوسیه افت کند.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد چین در ۳ ماهه دوم امسال با رشد فراتر از انتظار ۳.۲ درصدی روبرو شده است اما فروش خرده‌فروشی‌ها بدتر از انتظارات بوده و ۱.۸ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۶۴ درصد افت کرد در حالی که نیکی ژاپن ۰.۸۰ درصد پایین آمد.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۴۱ درصد سقوط کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوطی ۱.۱۱ درصدی روبرو شد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۷ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۹ درصد پایین آمدند.

در بازار ارز، دلار که شب گذشته در برابر رقبای آسیایی خود افت کرده بود امروز اندکی از این افت را جبران کرد. در برابر یوآن چین دلار توانست ۰.۰۴ درصد تقویت شده و به ۶.۹۹۱۴ واحد برسد. در برابر ین ژاپن دلار ۰.۰۴ درصد بالا آمد و به ۱۰۶.۹۶ واحد بازگشت.

کاهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه برنت نفت دریای شمال با 37 سنت کاهش نسبت به دیروز 43 دلار قیمت‌گذاری شد.

قیمت نفت آمریکا هم 32 سنت کاهش یافت و به 40.43 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان نیز در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی 43.8دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان و به خصوص آمریکا و نگرانی نسبت به تأثیر آن بر کاهش تقاضای سوخت در جهان باعث شد تا شاهد کاهش قیمت نفت در بازار جهانی طی ساعات گذشته باشیم.

از طرف دیگر نیز انتظار می‌رود تولیدکنندگان نفت در جهان هم عرضه به بازار جهانی را افزایش دهند که همین امر باعث شده تا با چشم‌انداز رشد عرضه قیمت کاهش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد