اونس طلا2202.19
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا سال آینده نقره گران‌تر از طلا می‌شود؟

چشم اندازی که برای اقتصاد طی ۱۲ ماه آینده سال پیش بینی می شود شرایطی است که در آن،‌ زمینه لازم برای رشد بهای نقره فراهم می گردد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت سیکینگ آلفا، طلا بیشترشبیه پول و نقره شباهت بیشتری به کالا دارد. در نتیجه روابطی که در آن نسبت طلا/GNX (قیمت طلا نسبت به قیمت یک سبد کالا) اعمال می شود،‌ درباره نسبت طلا به نقره نیز صدق می کند. این انتظار وجود دارد که در ۱۲ ماه آتی شرایط اعتماد و تقویت اقتصادی بهتر شده و در واقع زمینه ای برای تغییر و تحول مثبت در قیمت نقره فراهم گردد.

به طور ویژه، هنگامی که انتظارات تورمی کاهشی شده و اعتماد اقتصادی نیز تنزل می یابد، طلا تمایل دارد که مانند پول عمل کرده و عملکرد بهتری نسبت به نقره از خود نشان دهد. کسی که از این مساله آگاهی داشته باشد تعجب نخواهد کرد که فرو ریختن اعتماد در بازار و افزایش هراس از تورم که در فوریه و مارس سال جاری رخ داد، یک نمایش واقعی از نسبت طلا و نقره بود.

آنها همچنین تعجب نمی کنند اگر ببینند که بازگشت دوباره اعتماد در بازار اقتصادی و انتظارات تورمی منجر به قدرت گیری بیشتر نقره نسبت به طلا شده و زمینه ای برای عقب نشینی بهای طلا خواهد شد. دیدگاه نسبت به نقره یک دیدگاه میان مدت است. هدف مشخصی مدنظر نیست اما وقتی نسبت طلا به نقره ۱۰۵ و در حالت صعودی است ، این پیش بینی مطرح نمی شود که در مقصد بیش از سه سال آینده، طلا و نقره با نسبت ۶۰ معامله شوند.

از این مساله آگاه باشید که پیش از آن که نقره یک حرکت بزرگ را بر حسب دلار و نسبت به طلا، آغاز کند امکان بروز یک هراس تورمی دیگر وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا هراس نزولی در سه ماهه آینده روی می دهد. نباید از این امر نیز غفلت کرد که هرگونه هراس کاهشی و نزولی تا پایان سال ۲۰۲۰ می تواند به مراتب شدیدتر از آن چیزی باشد که در ماه مارس روی داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد