اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز با حضور نمایندگان ۳ قوه از امروز/ خبرهای خوب در راه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد ما این است با توجه به هماهنگی شکل‌گرفته میان قوای مقننه، مجریه و قضاییه، در روز‌های آینده خبر‌های خوبی درباره مدیریت بازار ارز خواهیم داشت.

به گزارش سایت طلا ، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه دیروز نخستین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور ترکیب جدید مجلس شورای اسلامی یازدهم برگزار شد افزود: در این جلسه مباحث نشست اخیر نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و محور‌های مهم بسته اقتصادی مردمی، مطرح و اقدامات لازم برای این منظور آغاز شد.

وی اضافه کرد: بازار ارز به‌عنوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مجلس به‌ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس است و صبح دیروز جلسه مفصلی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صمت داشتیم که جمع‌بندی بسیار خوبی انجام شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه "تلاش کردیم هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام شود"، گفت: برگزاری جلسات مستمر شورای‌عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهایی در بخش ساماندهی و مدیریت بازار ارز و نحوه تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و تعیین تکلیف ثبت سفارش‌ها و چگونگی دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور مطرح شد و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای بهبود عملکرد بازار و کاهش التهابات ارزی در دستور کار قرار گرفت.

پورابراهیمی اظهار کرد: قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، از امروز 3شنبه کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

وی با اشاره به ظرفیت و توان بانک مرکزی ابراز کرد: با هماهنگی و همراهی سران قوا، امیدواریم به‌زودی برنامه جامع و بسته پیشنهادی به‌ویژه در حوزه مشوق‌های صادراتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بخش تخصیص ارز برای بخشی از کالا‌های اساسی، فعلاً همان مسیر اعلامی دولت، ادامه خواهد داشت و اولویت تخصیص ارز به کالا‌های اساسی خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، باید هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بسته‌های مشوقی داشته باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد