اونس طلا2393.14
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای هضم سریع‌تر غذا

بسیاری از مشکلات گوارشی با خوردن میوه های خاص و با نوشیدن چای های گیاهی مخصوص قابل درمان هستند. اگر آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم ، می توانید از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کنید.

به گزارش سایت طلا، افرادی که مشکلات گوارشی مانند گاز معده، درد معده ، سوء هاضمه یا گرفتگی معده را تجربه می کنند ، اغلب برای یافتن تسکین به پزشک مراجعه می کنند با این حال ، میوه ها و گیاهانی وجود دارد که می توانند نتایج بسیار خوبی را برای چنین علائمی ارائه دهند.به عنوان مثال ، چای های گیاهی و دمنوش ها علاوه بر تازه کردن دهان و دسر در کنار وعده های غذایی ، می توانند عوارض گوارشی را تسکین دهند. افرادی که مرتبا چای گیاهی می نوشند ، اغلب به فواید بسیاری از سلامتی آنها اشاره می کنند از جمله این مزایا می توان به بهبود عملکرد سیستم گوارش اشاره کرد.


شایع ترین علل هضم ضعیف عبارتند از:
خوردن بیش از حد
سریع غذا خوردن
مصرف بی رویه غذاهای چرب
مصرف زیاد کافئین و الکل
عصبی بودن و حتی آسیب های عاطفی

بنابراین در مقاله امروز ما در مورد برخی از معروف ترین میوه ها و گیاهان برای رفع عوارض هضم به شما اطلاع خواهیم داد.

1-آلوها
نکته اصلی در رفع مشکلات گوارشی افزایش دادن مصرف فیبر که شامل فیبرهای نامحلول و محلول است. آلوها یک درمان مناسب برای یبوست هستند زیرا هم فیبر بالایی دارند (7.6 گرم در هر فنجان) و هم حاوی سوربیتول هستند. سوربیتول یک قند طبیعی است که به افزایش آب موجود در روده کمک می کند.
2-پاپایا
پاپایا دارای پاپائین بالایی است ، پاپائین آنزیمی است که به بدن در تجزیه پروتئین ها کمک می کند تا به سرعت هضم موادغذایی کمک کند.به همین ترتیب ، پاپایای متوسط می تواند تقریبا 20٪ از مقدار روزانه فیبر توصیه شده ای که به روده شما در عمل هضم کمک می کند ، را تامین کند.

3-دانه های کتان
کتان ، که به عنوان بذر کتان نیز شناخته می شود ، به طور سنتی برای درمان مشکلات هضم مورد استفاده قرار گرفته است زیرا دارای مقادیر زیادی فیبر نامحلول است. یک قاشق غذاخوری کتان دارای 3 گرم فیبر است .هر دو عنصر می توانند ساختار مدفوع را بهبود بخشیده و آنها را نرم کنند. علاوه بر این ، آرد دانه کتان برای پخت نان و شیرینی مناسب است در حالی که می توان از روغن دانه کتان به عنوان مکمل استفاده کرد.
4-رازیانه
وقتی صحبت از گرفتگی و گازهای معده به میان می آید ، مطمئناً آنیسون یا رازیانه درمانی مناسب برای رفع این علائم آزار دهنده است.
5-زنجبیل
زنجبیل دارای خواص دارویی بی شماری است که بسیاری از آنها به درمان مشکلات دستگاه گوارش کمک می کند. این ریشه همچنین دارای خاصیت تسکین دهنده و ضد التهابی است که می تواند درد شکم را تسکین دهد. زنجبیل همچنین دارای خواص ضد اسپاسم و ضد تهوع است زیرا باعث کنترل هیستامین ها می شود. به دلیل وجود همین فواید است که زنجبیل را به یکی از بهترین راه حلها به طور کلی برای هضم ضعیف تبدیل کرده است.

6-رزماری
رزماری در درمان یبوست از طریق آروماتراپی کمک می کند. طبق مطالعات اخیر ، استفاده از روغن ضروری رزماری برای ماساژهای پایین شکم به هضم غذا کمک می کند.
7-پونه کوهی
پونه کوهی منبع عالی فیبر است. دو قاشق چای خوری از این گیاه 4٪ از مقدار توصیه شده روزانه فیبر برای بدن تان را تأمین می کند. مصرف پونه کوهی به طور مرتب با تحریک ترشح صفرا در معده به سهولت در هضم غذا کمک می کند. این عمل ضد اسپاسم باعث کاهش گازها ، تورم ، سوء هاضمه و درد عمومی شکم می شود که می تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد.

8-بابونه
افراد مبتلا به هضم ضعیف می توانند از این گیاه برای تهیه چای خوش طعم به منظور تسکین عوارض گوارشی استفاده کنند. به همین ترتیب ، نوشیدنی های گرم مخصوصاً برای مشکلات تسکین دهنده هضم مناسب هستند.علاوه بر این ، ریشه بابونه دارای خاصیت ملین است که به هضم غذا نیز کمک می کند.

سایر توصیه های مفید
در کنار خوردن میوه و گیاهان ، برای درمان و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی باید مرتباً ورزش کنید.همچنین باید به خاطر داشته باشید که افرادی که تغییر قابل توجهی در سبک زندگی خود تجربه می کنند مستعد ابتلا به مشکلات گوارشی هستند. به عنوان مثال ، بارداری و پیری ممکن است عاملی برای بروز این مشکلات باشد.در این نوع موارد ، مصرف فیبر بیشتر مطمئناً احتمال تحمل عوارض گوارشی را کاهش می دهد.

اگرچه ملین های دارویی به هضم غذا کمک می کنند ، اما شما باید آنها را فقط بعد از امتحان کردن این روش های درمانی استفاده کنید. از همه مهمتر ، مطمئن شوید که درمان گیاهی که شما انتخاب کرده اید ، عوارض جانبی یا تداخلی با سایر داروها ایجاد نمی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد