اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درس‌هایی که کرونا به اقتصاد داد/ ۵ قانون برای آینده‌ای ثروتمندتر

شیوع کرونا و تعطیلی بخش های بزرگی از اقتصاد کشورها این درس بزرگ را به همه مردم داد: اینکه کمتر خرج کرده و بیشتر پس انداز کنند.

به گزارش سایت طلا، با توجه به اینکه محدودیت های ناشی از گسترش کرونا کمتر شده و زندگی روال عادی تری بخود گرفته، لازم است از دوره اقتصادی این ویروس درس هایی بگیریم.

۱/ امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد
کاهش رفت وآمد به سوپرمارکت‌ها به خانواده ها نشان داد که با برنامه ریزی وعده های غذایی، می توانند صورت‌ حساب خود در این زمینه را کاهش دهند. هزینه ها تنها صرف خرید لوازم ضروری و تامین مواد غذایی از سوپرمارکت های ارزان قیمت می شود. بسیاری از مردم متوجه شده اند که قبلا چه هزینه های زیادی را صرف خریدهای غیرضروری می کردند.

با مجبور شدن ما به عدم رفت و آمدهای فامیلی ، حذف رستوران رفتن‌ ها و معاشرت های پی در پی با دوستان آموختیم که پیشتر چه هزینه هایی صرف این بخش می شده و چه آسان است که بدون وجود این کارها زندگی را ادامه داد و پول ها را پس ‌انداز کرد.

۲/ سالن‌های ورزشی گران‌قیمت تنها راه تناسب اندام نیست
بدیهی است که حفظ سلامت بدن تنها در گروی رفتن با سالن های ورزشی گران‌قیمت نیست. در سایت هایی مانند یوتیوب تمرینات ورزشی زیادی وجود دارد. همچنین نرم افزارهای متعددی برای گوشی تلفن همراه ساخته شده که شما را ترغیب به ورزش می کند. دوچرخه سواری یک راه آسان برای متناسب ماندن بدن است.

3/ پس‌انداز روز مبادا مهم است
کارشناسان معمولا توصیه می کنند که یک صندوق اضطراری داشته باشید که حقوق دست کم سه ماهه خود را در آن ذخیره کرده باشید. اگر به طور ناگهانی شغل خود را از دست دادید یا کاهش محسوس در درآمد خود پیدا کردید ، این صندوق به شما کمک می کند تا بتوانید چند ماه از خود پشتیبانی مالی کنید؛ بدون اینکه قرض بگیرید یا بدهی بالا بیاورید.

۴/ تخم‌مرغ‌های خود را در سبدهای مختلفی پخش کنید
بورس اوراق بهادار نیز از زمان شروع همه‌گیری دچار آسیب شده است. اما از این بازار نیز می توان درس هایی آموخت. اگر همه آنچه برای سرمایه گذاری تعیین کرده ایم در یک سهم یا بخش قرار داده باشیم، با سقوط یا کاهش ارزش آن ما نیز متحمل ضرری سنگین می شویم. اما تقسیم این مبلغ می توان مقدار ضرر را به مراتب کاهش دهد.

۵/ کودکان نیازی به سرگرمی‌های گران‌قیمت ندارند
تا پیش از قرنطینه‌های خانگی در کشورها، بچه ها برای سرگرمی به پارک های اختصاصی، پارک‌های حیات وحش و دیگر جاذبه های کودکانه می رفتند. اما این روزها و در حالی که مسدود شدن این اماکن در حال لغو شدن است، اما لزومی ندارد که هزینه زیادی صرف این اماکن شود.

بسیاری از والدین بیشتر به سراغ دانلود بازی های رایگان از اینترنت و یا بازی و خلاقیت در منزل با بچه ها رفته اند. این کار علاوه براینکه چیزهای زیادی به بچه ها می آموزد، هزینه زیادی را نیز برای والدین صرفه جویی می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد