اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این ۴ نوشیدنی سلامتی کلیه‌های خود را تضمین کنید

کلیه های شما وسیله ای برای فیلتر سموم بدن هستند و برای انجام هر چه بهتر وظایفشان به کمک شما احتیاج دارند. از آنجا که سم زدایی دستورالعمل وظیفه اصلی کلیه ها است ، دیگر نیازی به کمک یا سم زدایی های مرسوم نیست. شما فقط باید مطمئن شوید که به طور صحیح به کلیه ها آبرسانی می کنید . با این حال ، بخاطر داشته باشید که همه نوشیدنی ها از نظر سلامت برای کلیه برابر نیستند.

در زیر بهترین نوشیدنی ها برای پاکسازی کلیه های شما وجود دارد. اکنون بسیاری از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم زیرا اصلی ترین وظیفه کلیه ها پاکسازی بدن است ، کلیه هاهمچنین به حفظ فشار خون سالم کمک می کنند ، با تولید ویتامین D ، ایجاد سلول های قرمز خون و حفظ تعادل در pH بدن ، استخوان های شما را محکم نگه می دارند. به شما گفته بودیم که کلیه ها یکی از بهترین سیستم های عملکردی را در بدن دارند.


1-آب ذغال اخته
شاید شنیده باشید که آب زغال اخته برای پیشگیری و درمان عفونت ادراری مفید است. این بدان دلیل است که زغال اخته دارای ترکیباتی است که قادر به متوقف کردن باکتری هایی به نام e.coil هستند. E.coil نوع باکتری است که بین 80-90٪ از کل عفونت های اداراری های تشخیص داده شده را ایجاد می کند.

باکتری هایی که منجر به عفونت های اداری می شوند اگر درمان نشوند به راحتی می توانند از طریق مجاری ادراری وارد مثانه و از مثانه به کلیه ها منتقل شده و عفونتی جدی با نام پیرونفریت ایجاد کند. اگر این بیماری درمان نشود ، می تواند به جریان خون سرایت کرده و یک بیماری کشنده را ایجاد کند.

با دریافت یک میزان متعادل روزانه زغال اخته از این امر جلوگیری کنید - حتی می توانید خود میوه را هم مصرف کنید.

2-چای زنجبیلی
زنجبیل مدتهاست که در طب سنتی بعنوان یک درمانگر قوی برای انواع مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد زیرا زنجبیل حاوی ترکیبی به نام زنجبیل است که می تواند مانع از گسترش باکتری ها شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که زنجبیل همچنین می تواند به کنترل قند خون مزمن کمک کند ، که بالا بودن این میزان قند می تواند برای کلیه های شما بسیار مضر است. در افراد سالم ، نوشیدن چای زنجبیل ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. در افرادی که تشخیص دیابت دارند می تواند از عوارض مربوط به کلیه محافظت کند.

از زنجبیل نیز غالباً برای تقویت معده و کمک به هضم سالم استفاده می شود و حتی باعث کاهش التهاب و درد در بدن می شود. این ها می توانند دلایل قانع کننده ی برای این باشد که هر روز چای زنجبیلی بخورید، و یا از این ماده در طبخ غذاها استفاده بکنید.


3-آب لیمو و لیموی تازه
لیمو جز مرکبات است و مرکبات هم به جلوگیری از سنگ کلیه معروف هستند. سنگ کلیه معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کلسیم یا سایر مواد معدنی انباشته شده و تولید سنگ می کنند. این سنگ ها سرانجام جمع می شوند و سنگ هایی تشکیل می دهند که باید در یک روند آزار دهنده از طریق دستگاه ادراری عبور داده شود.

دریافت بیشتر سیترات در رژیم غذایی خود از طریق آب لیمو و لیموترش می تواند از اتصال کلسیم به این مواد معدنی دیگر جلوگیری کند و همچنین هر کریستالی که در حال حاضر در کلیه های شما وجود دارد را از چسبیدن به هم برای تشکیل سنگ ها باز دارد.

4-آب
جای تعجب نیست که آب بهترین و قدیمی ترین دوست برای کلیه های شما خواهد بود. این نوشیدنی به عنوان پایه هر نوشیدنی دیگری در لیست ما قرار دارد و همچنین همان چیزی است که تمام زندگی در این سیاره را پشتیبانی می کند. بنابراین آب واقعا مایه حیات است. هنگامی بدن به درستی هیدراتاسیون شود ، کلیه های شما راحت تر کار سم زدایی سموم را انجام می دهند. وقتی دچار کمبود آب می شوید ، کلیه ها مجبور هستند لجن سموم ضخیم تری را به حرکت درآورند و ممکن است آب را از اندام های دیگر به سمت خود بکشند تا بتوانند این کار را به درستی انجام دهند.

نوشیدن مقدار کافی آب به دفع صحیح و راحتتر ادرار کمک می کند، هرچه ادرار کمتری تولید کنید ، سموم طولانی تر و مواد معدنی سنگ ساز در کلیه ها و مجاری ادراری شما بیشتر خواهد شد.

میزان مصرف آب باید با میزان فعالیت شما ، اینکه چقدر عرق می کنید و به طور کلی رژیم غذایی خود متناسب باشد. منظور از ادار زیاد این است که ادرار شما رنگ روشن و شفاف داشته باشد، هرچه تیرگی ادرار بیشتر باشد ، کلیه های شما تحت فشار بیشتری قرار می گیرند.

به یاد داشته باشید که کلیه های شما با مواد زاید بدن مقابله می کنند ، اگر کلیه ها مجبور شوند که به جای دفع مواد زیاد به بیرون بدن آنها را دوباره به بدن برگردند منجر به عفونت های خطرناک می شوید.

بهترین راه برای تمیز کردن و عملکرد صحیح کلیه ها ، مرطوب نگه داشتن است. آب آشامیدنی چیزی است که کلیه ها بیش از همه به آنها احتیاج دارند ، اما مصرف هر یک از نوشیدنی های دیگر در لیست ما می تواند مزایای خوبی را برای تقویت کلیه های شما داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد