اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

غذاهای ممنوعه برای ۳۰ سالگی به بعد

۳۰ سالگی زمانی است که تغییرات زیادی در بدن انسان اتفاق می افتد. این تغییرات اگر به جهت درستی هدایت نشود ممکن است برای سلامتی شما دردسر ساز شوند اما با ایجاد تغییرات مناسب در رژیم غذایی خود می توانید به راحتی با تغییرات ۳۰سالگی خود کنار بیایید و سلامتی خود را تضمین کنید.

به گزارش سایت طلا، هنگامی که به 30 میرسید میزان متابولیسم بدن شما رو به کاهش می رود. ممکن است شما پوکی استخوان را به عنوان یک بیماری برای سنین بالا بشناسید ، اما از جرقه های اولیه این بیماری می تواند از 30 سالگی شروع می شود. همچنین در این سن چه فرزندی داشته باشید و چه نداشته باشید باروری دچار تغییر می شود.

قبل از اینکه دچار افسردگی شدید شوید ، به یاد داشته باشید که غذا بخش مهمی از روند پیری است. انتخاب غذای مناسب می تواند پیری را کند کند. بنابراین بهتر است غذاهایی که باعث پیری می شوند را بشناسید. برای ان کار با ماه همراه باشید ، آنچه را که در لیست موجود است باور نخواهید کرد.


1-قند و شکر
با کند شدن متابولیسم ، توانایی هضم و تجزیه قند و شکرهم در بدن کاهش پیدا می کند. بدن شما تمام کالری اضافی موجود در باسن ، معده و سایر مناطق ذخیره کننده چربی را ذخیره می کند.قند اضافی منجر به مقاومت به انسولین می شود که ممکن است به ناباروری کمک کند. شکر باعث ایجاد چین و چروک و ضخیم شدن پوست می شود.

2-شیرین کننده های مصنوعی
قندهای مصنوعی با تأمین کالری بدن بصورت کاذب بدن را دچار اشتباه کرده و بدن ما نمی تواند احساس گرسنگی را بدرستی تشخیص دهد. شیرین کننده های مصنوعی منجر به سرطان می شوند ، استفاده از این مواد منجر به پاسخ ضعیف انسولین و بالا رفتن سطح گلوکز شود. اینها به ذخیره سازی چربی ، سندرم متابولیک ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

3-روغن نباتی
این روغن ها باعث از بین رفتن حافظه ، مشکلات عصبی و التهاب داخلی شود. اگر نگرانی در مورد تیروئید یا باروری دارید ، بهتر است مصرف این روغن ها را به حداقل ممکن رسانده یا بطور کلی آنها را حذف کنید.

4-آرد سفید
در بدن شما آرد سفید به گلوکز تبدیل می شود. گلوکز به راحتی به عنوان چربی ذخیره می شود. آرد سفید از تمام مواد خوب مانند فیبر تصفیه شده است. غلات سبوس دار آهسته تر هضم می شوند و به شما در سلامت ماندن به مدت طولانی تری کمک می کنند.
5-نمک
همه به نمک احتیاج دارند ، اما نه به مقدار زیاد، باید تاثیرات نامطلوب این ماده بر بدن را بعد از 30 سالگی در نظر بگیرید. با مصرف زیاد نمک بدن شما نمک را رقیق می کند و سبب ایجاد نفخ می شود، سدیم باعث افزایش فشار خون و خطر سکته مغزی می شود.

از آنجا که نمک غذا را خوشمزه و خوش طعم می کند، تقریباً همه مواد غذایی کنسرو شده یا فرآوری شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. برچسب ها را بخوانید و از اینکه چقدر نمک در همه چیز وجود دارد شوکه شوید!

6-سس ها
کچاپ ، سس سویا و سایر چاشنی های مشابه حاوی انواع مواد افزودنی هستند که باعث شده سس ها اصلا غذای مناسبی برای 30 سالگی به بعد نباشند و مقصر اصلی آن هم وجود مقادیر بالای نمک در این مواد است. سس سویا از سویا تخمیر شده تهیه می شود. سویا به التهاب مزمن و تیروئید مرتبط بوده است.


نتیجه
غذا سوخت بدن است و بدن یک فرد 30 ساله باید منابع خوبی برای تامین این سوخت داشته باشد، بصورت آگاهانه آنچه که می خواهید به خورد بدن تان بدهید را انتخاب و به این ترتیب قلب ، مفاصل ، خط کمر و عامل چین و چروک را از خودتان دور کنید.
در ادامه نمک ، شکر ، آرد سفید ، الکل و روغن های نباتی را برای جلوگیری از کاهش قدرت بدن کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که انجام این کارهاشاید خیلی آسان نباشد اما وقتی پای سلامتی به میان باشد بهتر است کمی سختی را تحمل کنیم ، همچنین هر چقدر اطلاعات خود را بالاتر ببریم انتخاب هایی که خواهیم داشت هم برای خودمان و هم برای خانواده بهتر وسالم تر خواهد بود .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد