اونس طلا2153.8
مظنه14,172,000
18 گرم3,271,600
ارزش سکه31,929,516
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

ناخن گرفتن درشب ممنوع!

شاید برای شما هم پیش آمده است که می‌خواستید در شب ناخن بگیرید، ولی بزرگتر‌ها مانع این کار شده اند و گفته اند که در شب ناخن نگیرید. اما واقعا چرا نباید در شب ناخن گرفت؟

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،ضرر و زیان‌های ناخن گرفتن در شب از زمان‌های قدیم بوده و گفته شده است که در برخی جا‌ها توجیهات علمی هم برای آن ارائه شده است، اما باید دید که آیا واقعا این موضوع سند علمی دارد؟

این روز‌ها برخی از افراد ناخن کاشته اند و دیگر دغدغه‌ای برای کوتاه کردن آن‌ها ندارد، ولی در مقابل برخی دیگر ناخن نکاشته اند و هر دو هفته باید ناخن‌های خود را بگیرند

در تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن‌ها جمع می‌شود و از ناخن‌ها به عنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده می‌شود و این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون برمی گردد و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

در واقع با گرفتن ناخن در شب این کلسیم ذخیره شده در ناخن از بین می‌رود و با از بین رفتن کلسیم، مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌شود.

برخی از افراد کوتاه نکردن ناخن در شب را به اسلام نسبت می‌دهند و می‌گویند: مکروه است که ناخن‌ها در شب گرفته شود، در صورتی که سند علمی برای این کار پیدا نشده و ناخن گرفتن یکی از کار‌های مستحبی است که دین اسلام به آن تاکید کرده است و گفته که بهتر است این کار را روز جمعه انجام شود و از انگشت کوچک دست چپ آغاز و به انگشت کوچک دست راست تمام شود‏.

به همین خاطر در هر وقت از شب یا روز باشد جایز است ناخن‌های خود را بگیرید، و بنا بر جست و جویی که صورت گرفت، روایتی مبنی بر کراهت گرفتن ناخن در شب پیدا نشد.

در نتیجه شایعه‌ی مطرح شده مبنای علمی ندارد و علاوه بر اینکه کلسیم در ناخن‌ها ذخیره نمی‌شود مکانیزمی هم برای ذخیره شدن این کلسیم در شب و بازگشت دوباره‌ی آن به بدن در روز وجود نداد.

بر اساس یک افسانه‌ی ژاپنی ناخن گرفتن در شب می‌تواند باعث مرگ شود و عمر را کوتاه کند و ارواح خبیثه را جذب کند. همچنین برخی اعتقاد داشتند که بخشی از روح شما در ناخن هایتان قرار دارد و گرفتن آن در شب باعث می‌شود بخشی از روح خود را در شب پر از ارواح خبیث آزاد کنید.

شاید ریشه این باور و اعتقاد که نباید در شب ناخن گرفت به این برگردد که در قدیم نور کافی در شب وجود نداشت و انسان‌ها از نور آتش و چراغ به عنوان روشنایی استفاده می‌کردند و ناخن‌های خود را با وسایل نوک تیز می‌گرفتند، کمبود نور و استفاده از این وسایل می‌توانسته است باعث شود انسان‌ها در هنگام ناخن گرفتن در شب به خود صدمه بزنند. همچنین در این حالت ممکن بود تکه‌های ناخن در غذای انسان بیفتد و مشکلاتی برای او بوجود بیاورد.

وقت مناسب ناخن گیری از نظر علم پزشکی

از نظر علم پزشکی بهترین زمان مناسب برای ناخن گیری بعد از حمام رفتن می‌باشد. پزشکان توصیه می‌کنند که همیشه بعد از حمام ناخن‌های خود را بگیرید، چون آسیب کمتری به آن می‌رسد. در بقیه مواقع ناخن شکنندگی دارد که به سطح ناخن آسیب می‌رساند، ولی بعد از حمام، ناخن نرم است و شکننده نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد