اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بورس جهانی؛ ثروتی ناشناخته‌ و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاران

برخورداری از یک سبد سهام متنوع در بازار بورس جهانی این امکان را به شما می دهد که از گردش بازار در کشورهای مختلف استفاده کرده،‌ ارزهای خود را ارزان تر کنید و مدیریت بهتری بر ریسک ها داشته باشید.

به گزارش سایت طلا به نقل از فایننشال اکسپرس، به عنوان یک سرمایه گذار فقط در مورد کالاها و خدماتی که در زندگی روزانه خود استفاده می کنید، فکر کنید؛ از سفارش آنلاین غذا، تماشای فیلم در Netflix گرفته تا سفارش کتاب الکترونیکی در آمازون یا حتی جستجو در گوگل. مرکز اصلی اکثر این شرکت ها در خارج از کشور بوده و در بورس داخلی ثبت نشده اند. آیا تاکنون به فکر سرمایه گذاری در چنین شرکت هایی بوده اید؟

چرا بورس جهانی؟
مزایای تنوع سازی سبد سهام در بورس بین المللی در اوایل دهه ۱۹۶۰ در ادبیات مالی دنیا مشهود بود. این تجربیات نشان داده که با تنوع خرید سهام از کشورهایی که چرخه بازار آنها کاملاً وابسته نیست،‌ سرمایه گذاران می توانند ریسک بازده اوراق بهادار خود را تا سطح معینی از بازده مورد انتظار، کاهش دهند.

همانطور که می دانید، شرکت هایی با عملکرد برتر هر ساله تغییر می کنند بنابراین معقولانه نیست که همه سرمایه خود را تنها در یک بخش خاص یا کلاس دارایی ویژه، اندوخته کنید. دلیل دیگر، بهره مندی از مزایای کاهش بهای ارز است. بنابراین برخورداری از یک سبد سهام متنوع جهانی، ایده خوبی است.

تفاوت‌ ظریف سرمایه‌گذاری بین‌المللی
برای سرمایه گذاری در سهام شرکت های بین المللی، باید حساب تجاری و یک خانه امن و بزرگ داشته باشید. سرمایه گذاری مستقیم در سهام خارج از کشور مستلزم تحقیقات گسترده و فکر درست است. همزمان می توان به صندوق های معامله شده ارزی (ETFs) نیز مراجعه کرد. برای سرمایه گذاری در چنین صندوق هایی می توانید از حساب کاربری و حساب تجاری موجود خود استفاده کنید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
این صندوق‌ها، احتمالاً ساده ترین راه سرمایه گذاران برای حضور در عرصه بین المللی است. برای سرمایه گذاری در چنین صندوق هایی، نیازی به داشتن حساب تجاری جداگانه نیست. سرمایه گذاران می توانند مانند هر صندوق مشترک معمولی ، مستقیماً از طریق توزیع کننده در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

برخی از سرمایه گذاران استدلال می کنند که در بازار جهانی، همه چیز آنقدر به هم پیوسته است که سرمایه گذاری های خارج از کشور ممکن است به سادگی با سرمایه های داخلی دچار همپوشانی شوند. اما این در حالی است که شرکت ها با توجه به موقعیت کشور محل اقامت خود، از روش ها و اقدامات مختلف استفاده می کنند. آنها تمایل دارند بیش از وقایع خارج از مرزهایشان، به رویدادهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی محلی پاسخ دهند.

برای نتیجه گیری می توان گفت که محتاطانه است که سرمایه گذاران از یک سبد سهام متنوع جهانی برخوردار شوند و این تنوع بین المللی قطعاً در مدیریت ریسک و تعیین موقعیت سبد خرید شما با هدف رشد بلند مدت، کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد