اونس طلا2155.51
مظنه14,172,000
18 گرم3,271,600
ارزش سکه31,929,516
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

۳ راز مهم برای حفظ سود و سرمایه در بورس

سال ۲۰۲۰ تاکنون برای همه غافلگیرکننده بوده است. شیوع کرونا عامل تخریب اقتصاد و ریزشی مقطعی در بازار بورس شد اما این بازار،اکنون خود را بازیابی کرده و در حال تجربه یک بازگشت چشمگیر است.

به گزارش سایت طلا، باوجود بهبود بورس،‌ بازگشایی مشاغل موجب شده شیوع کووید۱۹ در سرتاسر آمریکا افزایش یابد. بسیاری از شهروندان این نگرانی را دارند که موج دوم شیوع کرونا زمینه ای برای سقوط دیگری در بازار سرمایه شود. گرچه هیچ اقدامی برای جلوگیری از یک فروپاشی اجتناب ناپذیر در بازار نمی توان انجام داد اما برخی اقدامات در سرمایه گذاری می تواند از پس انداز شما تا حد ممکن محافظت کند.

۱/ پول خود را از بورس خارج نکنید
شاید اکنون زمان مناسبی برای خروج تمامی پول و دارایی شما از بازار بورس باشد تا از این طریق، در صورت بروز یک ریزش دیگر، سرمایه شما محفوظ بماند. این در حالی است که خروج پول شما از بازار بورس می تواند به مراتب خطرناک تر و مضرتر از بروز یک رکود در این بازار باشد.

برای جلوگیری از سوخت پول خود در یک سرمایه گذاری، باید در لحظه مناسب آنها را پس بگیرید. شما می خواهید با قرار دادن پول‌تان در بورس از روند صعودی بازار فعلی بهره ببرید اما باید قبل از شروع سقوط بازار پول نقد خود را بیرون بیاورید. این نوع زمان بندی اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است ، بنابراین بهتر است پول خود را حتی در زمان رکود بازار سرمایه گذاری کرده و از بازار خارج نکنید.

یکی از مزیت های سرمایه گذاری در دوره رکود این است که می توانید پول بیشتری برای پول خود بدست آورید. با پایین آمدن بازار، قیمت سهام پایین تر می آید و این، زمان مناسبی برای خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاست. سرانجام بازار بهبود می یابد، بنابراین سرمایه گذاری در هنگام رکود بازار می تواند منجر به سود قابل توجه شما شود.

۲/ از تناسب سرمایه‌گذاری با سن‌تان مطمئن شوید
گرچه ادامه سرمایه گذاری در دوران ریزش بازار یک اقدام هوشمندانه است، اما باید این دقت را داشته باشید که سرمایه گذاری درستی انجام داده اید. این مساله به سن شما و میزان ریسک‌پذیری‌تان بستگی دارد. اگر در آستانه بازنشستگی باشید سقوط بازار سهام می تواند پس انداز شما را نابود کند. بنابراین هرچه به سنین کهنسالی نزدیک تر هستید بهتر است سرمایه گذاریدر بورس را رها کرده و به سراغ سرمایه گذاری های محافظه کارانه تری مانند اوراق قرضه بروید.

۳/ فقط پول مازاد خود را سرمایه‌گذاری کنید
حتی در زمان هایی که وضعیت اقتصادی خوب است نیز کار عاقلانه آن است که پولی را سرمایه گذاری کنید که در آینده ای قابل پیش بینی به آن نیاز ندارید. این مساله در بازار بورس از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بیرون کشیدن پولتان در زمان نادرست می تواند عواقب جدی داشته باشد. رکود بازار یکی از بدترین زمان ها برای برداشت سرمایه گذاری های شماست چرا که قیمت سهام پایین آمده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد