اونس طلا2394.45
مظنه16,076,000
18 گرم3,711,100
ارزش سکه36,219,228
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

۷ ماده‌غذایی فوق‌العاده برای تقویت ایمنی بدن

نمی دانید امسال چگونه خوب بمانید و عطسه نکنید؟ اولین و موثرترین قدم داشتن یک رژیم غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. فصل سرمای امسال به لطف وجود کروناویروس متفاوت تر از سایر سال هاست .

به گزارش سایت طلا، بیماری همه گیر کووید-19 بسیار کشنده تر و مسری تر از آنفلونزای فصلی است . به علاوه کارشناسان معتقدند که حضور هر دوی این بیماری ها در کنار همدیگر در فصل سرد آینده می تواند کار را برای بسیاری از مردم عادی و پزشکان سخت کند.

در حالی که ما هنوز به اندازه کافی درباره coronavirus اطلاع نداریم ، در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا چیزهای زیادی را می دانیم ، از جمله اینکه ممکن است در معرض ویروس هایی که باعث ایجاد این بیماری ها می شوند قرار بگیریم و برخوردمان با این موقعیت چگونه خواهد بود. اگر قبلاً در معرض ویروس خاصی قرار داشته باشید ، ممکن است بدن شما آنتی بادی ایجاد کرده باشد تا شما را نسبت به آن مصون بداند.

اما اینکه سیستم ایمنی بدن شما چقدر قدرتمند است - یا نیست - نقش اصلی نیز دارد ، بنابراین برای انجام مصونیت خود و یا یاد گرفتن چگونگی ایجاد این مصونیت در برابر این ویروس ها در ادامه با همراه باشید تا بتوانید قدرت سیستم ایمنی خود را در بالاترین نقطه نگه دارید.

برای تقویت ایمنی چه چیزی بخورید؟
در حالی که هیچ ماده غذایی یک گلوله ایمنی جادویی نیست ، این هفت غذا مطمئناً به سیستم ایمنی بدن شما در مقابل ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

1-بلوبری
چرا؟ بلوبری ها منایع غنی ای از فلاونوئیدها هستند (مواد شیمیایی گیاهی که آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند) ، و فواید ضد التهابی دارند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. یک مطالعه در دانشگاه اوکلند همچنین نشان می دهد که یک دوز منظم از فلاونوئیدها 33 درصد خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

چقدر؟ محققان می گویند خوردن 100 گرم بلوبری در روز برای تأمین "دوز درمانی" از ماده اصلی آن کافی است. انجماد بلوبری در واقع باعث می شود تا فلاونوئیدهای آنها برای جذب بیشتر در دسترس باشد ، بنابراین انواع منجمد جایگزین خوبی برای تازه است.

2-ماهی قزل آلا قرمز
چرا؟ این یکی از معدود غذاهایی است که دارای ویتامین D خوبی است ، ویتامین ای که به طور خاص برای محافظت در برابر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شناخته می شود. بنابراین ، در حالی که دریافت ویتامین D به اندازه کافی از مواد غذایی دشوار است ، و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین منبع برای اکثر ما است ، به طور منظم خوردن یک وعده ماهی قزل آلا یک ایده عالی برای کسب ویتامین D مورد نیاز بدن است.

چقدر؟ حداقل 2-3 بار در هفته ماهی قزل آلا را می توانید به صورت یک وعده غذایی مجزا یا به سالادها ، ساندویچ ها و نان تست ها اضافه کنید.

3-روغن جوانه گندم
چرا؟ این یکی از بهترین منابع ویتامین E است که می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را در صورت مصرف هر روز به میزان حدود 20 درصد کاهش دهد.
چطور؟ این ویتامین سلولهای مدافع سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، که بعداً برای مقابله با عفونت هنگام ویروس قدرت کافی و لازم را دارند.

چقدر؟ سعی کنید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم سرد را در روی سالاد یا به تنهایی میل کنید . همچنین دانه های آفتابگردان ، بادام و فندق نیز منابع خوبی برای ویتامین E هستند.

4-آجیل
چرا؟ خوردن چند عدد آجیل در روز ، سلنیوم کافی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تحریک تولید گلبولهای سفید برای مبارزه با عفونت فراهم می کند. بعلاوه ، در صورت بیمار شدن ، کمبود سلنیوم می تواند در علائم شدید آنفولانزا نیز مؤثر باشد ، بنابراین سطح این ماده را در بدن خود بالا نگه دارید.

چقدر؟ مصرف روزانه چهار یا پنج آجیل کفایت می کند.

5-حبوبات
چرا؟ حبوبات منبع بسیار خوبی از فیبر پربیوتیک است که از طریق دستگاه گوارش غیر قابل هضم برای تحریک رشد یا فعالیت باکتریهای خوب در روده بزرگ عبور می کند. این مهم است زیرا تحقیقات ثابت می کنند که بین سلامت روده و ایمنی ارتباط مستقیمی وجود دارد. در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در سال گذشته نشان داد که وقتی میکروبیوم روده مختل می شود ، حتی می تواند اثر واکسن آنفولانزا را بر بدن نیز کمتر می کند. بعلاوه ، حبوبات حاوی نشاسته مقاوم هستند ، یک ماده فیبر مانند است که به تشویق تولید بوتیرات ، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه که به تنهایی به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

چقدر؟ حداقل در هر هفته 100 گرم (½ فنجان حبوبات) مصرف کنید.

6-اسفناج
چرا؟ اسفناج حاوی لوتئین است ، ویتامین ای که می تواند باعث کاهش التهاب در سلولهای ایمنی شود. با بیان اینکه التهاب برای محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مهم است. بنابراین ، چه چیزی در مورد التهاب بسیار بد است؟ خوب ، علائمی که هنگام سرماخوردگی در آنها مشاهده می کنید ناشی از ویروس نیست: آنها در واقع یک عارضه واکنش التهابی است که بدن شما هنگام مواجهه با ویروس از آن شروع می کند. بنابراین ، هر چه پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن شما بزرگتر یا قوی تر باشد ، در صورت مواجهه با سرماخوردگی یا ویروس ایجاد کننده آنفولانزا ، احتمال بروز علائم را دارید.

چقدر؟ مطالعات نشان می دهد بهترین روش برای جذب بدن لوتئین از اسفناج به صورت اسموتی یا آب میوه است ، بنابراین شاید یک مشت کوچک را به اسموتی بریکی بعدی خود اضافه کنید!

در آخر؛ گرفتار آنفولانزا شوید
واکسیناسیون بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا است. کارشناسان توصیه می کنند قبل از شروع فصل آنفولانزا واکسینه شویم ، زیرا آنفولانزا بهترین محافظت خود را در سه یا چهار ماه پس از واکسیناسیون انجام می دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد