اونس طلا2394.45
مظنه16,186,000
18 گرم3,736,500
ارزش سکه36,467,058
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

اثر مهمی که رشد بورس بر قیمت طلا دارد

اگر بازار سهام همچنان به صعود خود ادامه دهدطلا نمی تواند مناطق اوج قیمت را یکی پس از دیگری سپری کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت مانی کنترل(moneycontrol)، به طور کلی، طلا شرایط کافی برای آزمایش اوج های جدید و طولانی مدت را دارد اما در صورت تداوم روند صعودی بازار سهام، فلز زرد امکان پرواز قیمت را از دست می دهد. از زمان شیوع همه گیری کرونا، فعالان بازار طلا نسبت به این فلز خوش بین بوده و با توجه به اقدامات تهاجمی بانک های مرکزی، بیش از پیش انتظار می رود که طلا برای رسیدن به قیمت های بالای جدید تنظیم گردد.

طلا پس از چند هفته نوسان در طیف قیمتی ۱۶۸۰ تا ۱۷۵۰ دلار، سرانجام برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ به بعد،‌ محدوده قیمتی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را لمس کرد. این شکست در نقاط اوج می تواند زمینه ای برای اوج‌گیری های بیشتر طلا باشد در حالی که در حرکات ناگهانی به هر دو سو(چه صعودی و چه نزولی) نیازمند احتیاط است. این فلز اوایل هفته و با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و علیرغم پایداری در بازار سهام،‌ به شدت صعود کرد که این امر می تواند نشانه تقاضای اندک از سوی مصرف کننده و عدم ورود ETFهای جدید باشد.

فلز درخشان بازار، بهترین سه ماهه خود در چهار سال اخیر را سپری کرده است. این فلز شاخص DJIA ایالات متحده برای بهترین ربع سال را به خود اختصاص داده است. فقط یک روز بعد ، طلا به اوج خود از سال ۲۰۱۱ به بعد رسید اما نتوانست آن را نگه دارد و به سطح ۱.۷۸۰ دلار تنزل یافت. این کاهش قیمت ناشی از پیشرفتی بود که در تولید واکسن کرونا صورت گرفت ؛ حتی در روزهایی که آمار مبتلایان در آمریکا افزایشی است، تنش میان واشنگتن و پکن اوج گرفته و جریان سرمایه گذاران ETF نیز بیشتر شده است.

همبستگی مثبت طلا با بازارهای سهام، امری عادی نیست زیرا جریان نقدینگی در بازارهای مالی که توسط بانک های مرکزی برای حمایت از اقتصاد، تحت فشار قرار گرفته در حال تعقیب همه کلاس های دارایی است. با این حال، بعید است که این موضوع بتواند برای مدت طولانی ادامه یابد. جهش در تعدادمبتلایان به ویروس نوظهور، باعث اعمال اقدامات محدودکننده در برخی کشورها و همچنین عقب افتادن بازگشایی ها در ایالات متحده شده است.

اگر اوضاع شیوع بدتر شود، کشورها ناچارند تدابیر محدودکننده بیشتری اعمال کنند که این امر مانع بهبود اقتصاد در حال شکوفایی شده و بانک های مرکزی و دولت را محبور به تشدید اقدامات محرک مینماید. این دلیل اصلی و عمده ای است که بهای طلا را پایین نکه می دارد.

با این حال، قدرت عمومی در بازار سهام نشان می دهد که سرمایه گذاران این امیدواری را دارند که دولت ها مانع اعمال محدودیت جدی و یا تعطیلی مجدد اقتصاد شوند. زمانی که این معما حل شود، بهتر می توان مسیر قیمت طلا و سهام را بدست آورد. در حال حاضر ما شاهد این هستیم که اکثر کشورها تدابیر محدودکننده خود را مطابق با فعالیت های روزمره مردم خود تنظیم کرده اند که این مساله، موجب امیدواری فعالان بازار سرمایه است. گرچه ممکن است تشدید شیوع کووید۱۹، این وضعیت را تغییر دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد