اونس طلا2196.22
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گرانترین غذاهای دنیا را بشناسید

خوردن غذا و آشامیدن از اساسی ترین نیازهای انسان است. غذا نشات گرفته از فرهنگ، سنت، مذهب و باورهای یک جامعه است. در ادامه ما در ادامه گرانترین غذاهای دنیا را معرفی می کنیم.

گرانترین غذاهای دنیا را بشناسید

خوردن غذا و آشامیدن از اساسی ترین نیازهای انسان است. غذا نشات گرفته از فرهنگ، سنت، مذهب و باورهای یک جامعه است. در ادامه ما در ادامه گرانترین غذاهای دنیا را معرفی می کنیم.

معرفی گرانترین غذاهای دنیا
فهرست گران ترین غذاها در دنیا مملو از موارد عجیب و غریب و متغیر با ذائقه روزانه افراد عادی است. در ادامه همراه ما باشید.

خاویار

خاویار سیاه


شاید بتوان خاویار را شناخته‌شده‌ترین غذای گران دنیا دانست. این غذای دریایی که چه از لحاظ ظاهری و چه طرز تهیه عجیب به نظر می‌آید، از دیرباز به عنوان غذایی اعیانی و مخصوص قشر مرفه جامعه شناخته می‌شده است. این غذا تشکیل شده از تخم‌های فرآوری شده ماهی خاویار است. این تخم‌ها در مواد مختلفی چون سرکه خوابانده شده و سپس به روش‌های پر زرق و برق و باشکوه در کنار غذای اصلی سرو می‌شوند.

خاویار به دلیل طعم متفاوت خود طرفداران زیادی در دنیا نداشته و عمدتا به عنوان سمبلی از وسع و سرمایه استفاده می‌شود. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که مرتب این غذای گران را برای مصرف انتخاب کند. ماهی خاویار عمدتا در دریاهای خزر و سیاه پیدا شده و یکی از صادرات سودآور کشورهای حاشیه آن‌ها است. این غذا انواع مختلفی داشته و گران‌ترین و کم‌یاب‌ترین آن خاویار بلوگا است. هر کیلوگرم خاویار قیمتی بالغ بر 30000 دلار دارد.

صدف

صدف
نخستین نشانه‌های مصرف صدف به عنوان یک ماده غذایی به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد. صدف‌ها در مناطق ساحلی یکی از منابع مهم غذایی بوده و بخش قابل توجهی از تجارت‌های محلی را به خود اختصاص می‌دهند. این امر منجر به کاهش شمار صدف‌ها در جهان شده است. با این حال همچنان شاهد برگزاری جشنواره‌های سالیانه با محوریت صدف در شهرهای مختلف دنیا هستیم. صدف‌ها از منابع غنی روی، آهن، کلسیم،‌ سلنیوم، ویتامین آ و ویتامین ب به شمار می‌روند.

جالب است بدانید که انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها خوردن صدف در ماه‌هایی که در نام آن‌ها کلمه «R» وجود نداشت را نفرین‌شده می‌دانستند. ریشه این باور به گرمای بیشتر هوا در ماه‌های تابستانی و فاسد شدن سریع‌تر صدف‌ها در آن‌ها برمی‌گردد. مذاهب اسلام و یهودیت مصرف صدف را حرام می‌دانند. این غذا را می‌توان به صورت‌های مختلفی چون سرخ‌کرده، پخته و بخارپزشده مصرف کرد.

جگر فرانسوی

جگر فرانسوی
جگر فرانسوی (Foie Gras) یکی از عجیب‌ترین و در عین حال گران ترین غذاها در دنیاست. در تهیه این غذا از جگر اردک یا غاز استفاده می‌شود. نکته مهم وجود ذرت به عنوان قوت غالب این اردک یا غاز است. خوراندن اجباری ذرت به این موجودات عملا خشونت علیه حیوانات به حساب می‌آید. به این دلیل جگر فرانسوی مخالفان زیادی در سراسر دنیا دارد. البته در اسپانیا و چند کشور دیگر تغذیه اردک یا غاز مورد نظر به صورت طبیعی و بدون به کار بردن زور و خشونت انجام می‌گیرد. در این حالت جگر حیوان بی‌نوا به اندازه 10 برابر حالت عادی بزرگ می‌شود.

جگر فرانسوی حالتی چرب، نرم و غنی داشته و می‌توان آن را به اشکال مختلفی سرو کرد. فرانسوی‌ها آن را بر شعله کم داغ کرده و در کنار غذاهای دیگر مصرف می‌کنند. در مجارستان جگر آماده را در چربی غاز سرخ کرده و پس از سرد شدن سرو می‌کنند. ریشه‌های این غذا به 2500 سال پیش از میلاد مسیح و زمان مصریان باستان بازمی‌گردد. طرز تهیه بی‌رحمانه جگر فرانسوی و ممنوعیت مصرف آن در بسیاری از مناطق جهان منجر به تبدیل شدن این غذا به یکی از گران ترین غذاها شده است.

فیله گوشت واگیو

فیله گوشت واگیو گرانترین غذای ژاپنی
اصطلاح واگیو در زبان ژاپنی به چهار نژاد مختلف از گاوها اشاره دارد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های گوشت واگیو ژاپنی طرح‌های زیبای چربی بر سطح آن بوده که به عنوان معیاری برای درجه‌بندی آن به کار می‌روند. گوشت واگیو درجه A شامل درصد بیشتری فیله خوراکی بوده و این مقدار در درجات بعدی جای خود را به چربی می‌دهد.

در تهیه گوشت واگیو عمدتا از نژاد گاو سیاه ژاپنی استفاده می‌شود. در عمل آوردن گوشت این گاو از روش‌های غیر معمولی چون ماساژ استفاده می‌کنند. این گوشت علاوه بر ژاپن در کشورهایی چون استرالیا، آمریکا، کانادا و انگلستان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در گروه گران ترین غذاها قرار می‌گیرد.

زعفران

زعفران ایرانی گرانترین ادویه جهان

طلای سرخ که یکی از بزرگ‌ترین منابع آن ایران است در زمره گران ترین غذاها یا به عبارت دیگر ادویه‌های جهان قرار می‌گیرد. زعفران به عنوان ادویه و بخشیدن رنگ به غذاهای مختلف به کار می‌رود. بسیاری نخستین محل رویش گل زعفران را ایران یا یونان می‌دانند. نخستین استفاده از این ادویه به عصر برنز برمی‌گردد. زعفران به مرور راه خود را به کشورهای مختلف اروپا و آسیا و سپس سایر نقاط جهان پیدا کرد.

طعم و عطر زعفران ناشی از ترکیب‌های شیمیایی موجود در آن چون پیکروکروسین و سافرانال است. امروزه ایران بیش از 90 درصد زعفران موجود در دنیا را تولید می‌کند. تجارت این ادویه به صورت کیلویی انجام می‌شود. قیمت کنونی زعفران حدود 5000 دلار به ازای هر کیلوگرم است که آن را به گران‌ترین ادویه دنیا تبدیل کرده است.

ژامبون ایبریایی

ژامبون ایبریایی
یکی از محبوب‌ترین فراورده‌های گوشتی در سراسر جهان ژامبون‌ها هستند. ژامبون ایبریایی از گران ترین غذاها در دنیا است که عمدتا در کشورهای اسپانیا و پرتغال تولید می‌شود. نحوه تولید این ژامبون بدین صورت بوده که ابتدا دام را با غذاهای گیاهی پرورش داده و زمان کوتاهی پیش از سلاخی آن‌ها رژیمشان را به زیتون، بلوط و فندق محدود می‌کنند. سپس گوشت به دست آمده را نمک‌سود کرده و به مدت دو هفته خشک می‌کنند. پس از این مرحله گوشت خشک‌شده را شسته و مجددا مراحل اولیه را تکرار می‌کنند. این پروسه حداقل یک سال به طول می‌انجامد.

زمان طولانی و پروسه پیچیده تولید ژامبون ایبریایی آن را به یکی از گران ترین غذاها تبدیل کرده است. این ژامبون یکی از بخش‌های عمده صادرات کشور اسپانیا را تشکیل داده و سالیانه حدود چهار میلیارد یورو سودآوری دارد.

هندوانه دانسوکه

هندوانه دانسوکه گرانترین میوه جهان
هندوانه‌های مشکی‌رنگ دانسوکه از عجیب‌ترین موارد حاضر در این فهرست هستند. این هندوانه معمولا در مزایده‌ها به فروش رفته و تنها در کشور ژاپن یافت می‌شود. از دلایل قیمت بالای هندوانه دانسوکه می‌توان به طعم شیرین و کمیاب بودن آن اشاره کرد.

ظاهر زیبای این هندوانه را می‌توان دلیل جذابیت فراوان آن برای قشر ثروتمند جهان دانست. هندوانه دانسوکه در گذشته به قیمتی بالغ بر 1500 دلار به فروش رفته که منجر به تبدیل شدن آن به یکی از گران ترین غذاها در دنیا شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد