اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با معجزات آب و لیموی تازه آشنا شوید

همیشه زمانی که به دنبال رفع عظش یا تجدید انرژی خود هستید، چای یخ زده ، لاته یا اسپرسو اولین گزینه هایی هستند که به ذهن تان می رسد و وسوسه تان می کند ،به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی ها و دیگر نوشیدنی های مشابه می توانند مقدار زیادی قند دارند و بیشتر از کالری استاندارد روزانه را وارد بدن شما بکنند .

به گزارش سایت طلا، آب لیمو می تواند جایگزین خوش طعم برای این نوشیدنی ها باشد که دارای کالری صفر است و علاوه بر اینها چندین مزیت اساسی برای سلامتی را به همراه دارد.

فواید آب برای بدن
در ترکیب آب و لیمو مهمترین رکن وجود آب است ، و طعم دار و خوشبو کردن این آب با لیموی تازه می تواند به جذابیت آن کمک کند و در هنگام تشنگی گزینه اول شما برای نوشیدن باشد. نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است زیرا آب یکی از اجزای شیمیایی بدن شماست و حدود 60 درصد از وزن بدن تان را تشکیل داده است و عنلکرد صحیح سیستم ایمنی بدن تان به وجود میزان کافی از آب بستگی دارد. زیرا آب سموم موجود را از بدن خارج می کند ، مواد مغذی را به سلول ها منتقل می کند و یک محیط مرطوب برای بافت های گوش ، بینی و گلو ایجاد می کند.

عدم مصرف آب کافی بدن تان را به سمت کم آبی می برد و این زمانی مشخص می شود که بدن تان آب کافی برای انجام عملکردهای طبیعی خود نداشته باشد و در نتیجه دچار مشکل شود . به طور معمول زنان باید روزانه 2.2 لیتر آب که معادل 9 فنجان، و مردان حدود 3 لیتر که معادل 13 فنجان آب می شود.

فواید لیمو برای بدن
اضافه کردن لیمو به آب یک روش آسان برای به دست آوردن برخی از فواید غذایی این میوه است. لیموها از نظر چربی اشباع و خوردنی ای کم سدیم است و همچنین منبع خوبی برای تامین فولات ، پتاسیم و ویتامین C بدن هستند.

فولات ویتامین B محلول در آب است که برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در دوران بارداری شناخته شده است. همچنين ممكن است از اختلالات شناختي ، سرطان ، بيماري هاي رواني خاص و بيماري هاي قلبي و عروقي جلوگیری می کند. پتاسیم پروتئین و عضله ایجاد می کند ، رشد طبیعی بدن را حفظ می کند و فعالیت الکتریکی قلب را کنترل می کند.

و در آخر ، ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت ها در تمام نقاط بدن مورد نیاز است . لیمو همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان ، حاوی مواد مغذی است که آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را مسدود می کند ، که ممکن است در بهبود سرطان ، بیماری های قلبی و آرتریت نقش داشته باشد.

خواص پاک کننده این ترکیب
به گفته دکتر دیوید جوکرز ، آب لیمو نقش مهمی در پاکسازی سیستم بدن شما دارد. ترکیب عالی آب و لیمو حاوی اسید سیتریک است، که می تواند رسوبات کلسیمی را تمیز کرده و از ایجاد این رسوبات در رگ ها جلوگیری می کند. این رسوبات در صورت تجمع در رگ ها باعث بیماری های قلبی و عروقی می شوند. همچنین آب لیمو می تواند هیدراتاسیون ، آنتی اکسیدان ها و الکترولیت های بدن را تأمین کند.


یک جایگزین سالم
آب لیمو می تواند به عنوان جایگزینی عالی و سالمی برای بسیاری از نوشیدنی های مضر و حتی سالم . مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید که ممکن است میزان کالری نوشیدنی که می خوریم را بدانیم اما متوجه نباشیم که چه مقدار از این کالری را به طور واقعی بدن مان نیاز دارد و برای بدن مان لازم است.

به عنوان مثال ، در یک لیوان آب سیب 192 کالری دارد ، آب پرتقال 168 کالری ، لیموناد 168 کالری و یک نوشیدنی ورزشی 99 کالری دارد، اما در مقابل همه اینها آب لیمو دارای کالری صفر است - و برای زمانی که می خواهید یک نوشیدنی خوش طعم داشته باشید که هم عطش شما را برطرف کند و انرژی از دست رفته تان را برگرداند و هم چاق تان نکند انتخاب کنید، ترکیب آب و لیمو می تواند بهترین و سالم ترین انتخاب باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد