اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اقداماتی مهم برای خرید و فروش طلا

درک این مساله مهم است که چگونه طلا یا نقره خود را با ایمن‌ترین و پرسودترین روش ممکن بفروشیم. مانند هر سرمایه گذاری دیگری، هنگام خرید و فروش طلا و نقره نیز باید استراتژیک عمل کنید.

به گزارش سایت طلا ، پس از خرید فلزات گرانبها و ذخیره شمش های خود، از خود می پرسید که حالا چه؟ شما چه فد حرفه ای باشید و چه مبتدی، باید شناخت خوبی از نحوه صحیح خرید و فروش طلا داشته باشید. در این زمینه نیز مانند هر سرمایه گذاری دیگری باید بتوانید روشی عملی و کاربردی داشته باشید.

مرحله نخست: چه چیزی را می خواهید بفروشید؟
اولین چیزی که باید بدانید این است که قصد فروش چه چیزی را دارید؛ جواهرات، فلزات گرانبهای قدیمی، سکه یا شمش. ابتدا آنچه را می خواهید بفروشید مشخص کنید. دلایل زیادی برای فروش طلا وجود دارد. این دلایل ممکن است کوچک‌کردن مجموعه آنها،‌ پاکسازی جواهرات‌تان،‌ دلزده شدن از بعضی از آنها و یا نیاز ضروری به پول باشد. یک توصیه اکید این است که در هر زمانی که به پول نیازمند شدید،‌ به سراغ فروش فلزات گرانبهای خود نروید.

همواره باید تصمیمی بگیرید که بتواند بهترین نتیجه را برایتان ایجاد کند. بخشی از این تصمیم گیری صحیح آن است که بدانید قیمت کالای شما اکنون چقدر است و برای بهتیرن قیمت باید کجا بروید.

مرحله دوم: نحوه فروش طلا و نقره
حالا که می دانید چه چیزی را می خواهید بفروشید، باید بدانید که چگونه شمش خود را قیمت گذاری کنید. چندین عامل وجود دارد که در ارزش‌گذاری هر نوع شمش فلز گرانبها نقش دارد. پس از دانستن خلوص و وزن کالای خود می توانید قیمت پایه آن را تعیین کنید. این کار را با ضرب کردن وزن کالا در اونس با قیمت نقطه‌ای فعلی پیدا کنید. در همین حال، در نظر داشته باشید که فاکتورهای ارزشمند دیگری در قیمت‌گذاری نقش دارند یا خیر. تعیین این عوامل می تواند ارزش فروش مجدد و تبدیل سریع کالا به نقدینگی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، نوع محصول یک عامل مهم در فروش آن است. سکه در مقایسه با شمش طرفدار بیشتری دارد چرا که فروش آن ساده تر است. همچنین سکه ها از مناقصه قانونی برخوردارند. از این گذشته، سکه بازار بسیار فعالی دارد بنابراین یافتن خریدار به هیچ وجه کار دشواری نیست.

مرحله سوم:‌ طلا یا نقره خود را کجا بفروشیم؟
وقتی همه این عوامل را در نظر گرفتید و تصمیم گرفتید که طلا و نقره خود را بفروشید ، به یاد داشته باشید که مکان مهم است. اگر مقادیر فلزات گرانبهای شما برای فروش زیاد است اکیدا توصیه می کنیم که به یک مغازه رهن شده نروید؛ آنهم به این دلیل که امنیت در این مغازه‌ها، حداقلی است و صاحبان آنها عموما اطلاعاتی در مورد فلزات و شمش ها ندارند.

بهتر است به صورت حضوری به سراغ خرده فروشان معتبر طلا بروید و به یک مغازه اکتفا نکنید. پیش از فروش، حتما قیمت را از چندین فروشنده جویا شوید.

در مورد خرید طلا نیز باید همین نکات مهم رعایت شود تا بتوانید به بهترین نتیجه مدنظر خود از خرید یا فروش‌تان برسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد