اونس طلا2370.19
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

سالادهای تابستانی آبرسان مخصوص گرم‌ترین روزهای سال

در تابستان بازارهای کشاورزان مملو از میوه و سبزیجات تازه است و این یعنی سالاد! سالادها غذاهای مناسبی برای پیک نیک ها و آشپزی هستند، که در هر روز از هفته می توان از آنها لذت برد.

به گزارش سایت طلا، سالادها گذشته از اینکه سرشار از مواد مغذی هستند، آبرسان نیز هستند. تامین آب بدن در تابستان با توجه به گرمای بالا و تعریق بیشتر بدن امری کلیدی و مهم است . در اینجا هفت سالاد تابستانی آبرسان وجود دارد برای هر روز هفته شما .

1-سالاد کلم به سبک آسیایی
آیا می دانید وقتی کلم را خرد می کنید یا می جوید ، مواد مغذی و مفید کلم در معده تان فعال می شوند؟ همچنین می دانید که بیش از 90 درصد سبزیجات را از آب تشکیل شده است؟ کلم همچنین سرشار از گلوکوزینولاتها است ، ترکیبی که در سبزیجات صلیبی مانند گل کلم ، کلم بروکلی و بله کلم وجود دارد.

هنگامی که این سبزیجات را خرد کرده یا می جوید ، گلوکوزینولاتها فعال می شوند (و این یک چیز خوب است). طبق گفته دانشگاه ایالتی اورگان ، این ترکیب به حمایت از سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک شایانی می کند.

2-سالاد سیب زمینی
سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C است. ما اغلب سیب زمینی ها را به عنوان مواد غذایی نشاسته دار و پر از کربوهیدرات می شناسیم، که درست است ، سیب زمینی ها منبع خوبی از کربوهیدرات های سالم هستند - اما آبرسان نیز هستند.در حقیقت تقریباً 80 درصد گیاهان آب است. کربوهیدراتها و مقدار کمی پروتئین باقیمانده را تشکیل می دهند. بنابراین سالاد سیب زمینی می تواند یک غذای مناسب برای تهیه هر نوع غذای تابستانی باشد.
مطالعه ای در آوریل 2016 نشان داد که روش های خاصی از پخت و پز می توانند آنتی اکسیدان های سیب زمینی را کاهش دهند. در بین روش های مختلف پخت و پز جوشاندن سیب زمینی تأثیر کمی بر محتوای آنتی اکسیدان دارد ، و نسبت به سلیر روش هایی مانند سرخ کردن تنها 8 درصد کاهش می دهد.

3-سالاد ماکارونی مهمانی
این سالاد شامل سه سبزیجات فوق العاده آبرسان است و تنها در 20 دقیقه با درست می شود. سالاد ماکارونی به تنهایی چندان آبرسان (یا سالم) نیست ، بلکه فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی و ریحانی که در آن می ریزیم آن را مفید می کند و شما با اضافه کردن این سبزیجات نه تنها این سالاد را آبرسان تر کرده اید ، بلکه تنوع غذایی را نیز بالا برده اید.

در این سالاد به جای استفاده از ماکارونی سنتی ، که پر از کربوهیدرات سفید نشاسته ای است ، پروتئین مبتنی بر حبوبات را جایگزین کنید. براساس یک مطالعه آینده نگر ژانویه 2018 که در نشریه Clinical Nutrition منتشر شد ، حبوباتی مانند عدس سرشار از فیبر است و حاوی سایر مواد مغذی برای سلامتی است که ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.


4- سالاد لوبیای سیاه
گوجه فرنگی و ذرت همه غذاهای آبرسانی هستند که می توانید آن را در 10 دقیقه آماده کنید. گوجه فرنگی ، ذرت و cilantro موجود در این سالاد لوبیا به شما کمک می کند تا تابستان خنکی داشته باشید، ما می دانیم که گوجه فرنگی عمدتا از آب (95 درصد) تشکیل شده است ، اما معلوم است که ذرت تازه (77 درصد) و کتانترو تازه (94 درصد) نیز مقدار زیادی آب دارند.
طبق مقاله ای که در سپتامبر 2018 در مجله غذایی و علوم بهداشتی منتشر شده است ، ذرت تازه از نظر لوتئین و زاكزانتین سرشار از دو كاروتنوئید است كه به محافظت از چشم شما كمك می كند.

این دو آنتی اکسیدان به محافظت از چشم شما در برابر نور آبی ، نوع نور مضر ساطع شده از صفحه های ما (مانند تلفن ، رایانه ، رایانه لوحی) کمک می کند. در واقع ، آنها حدود 90 درصد از آن نور آبی را جذب می کنند و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

5-سالاد میوه
هلو و انواع توت های تازه در این سالاد میوه ای 8 دقیقه ای خوشمزه هستند و هنگام خوردن روی سالاد میوه ای می توانید زنجبیل تازه را امتحان کنید . هنگامی که انواع توت ها و هلو در دسترس شما هستند حتما این سالاد را تهیه کنید .
می توانید از هر میوه ای در فصل در تهیه این سالاد استفاده کنید، اما هلو و توت ها انتخاب های عالی هستند زیرا هر دو بسیار آبرسان هستند. هلو تازه و توت سیاه تقریباً 90 درصد آب دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد