اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا و ارز در آستانه نوسانات بیشتر است؟

ماجرایی که این روزها شاهد هستیم، متفاوت است. اگر نوسانات سهام همچنان ادامه داشته باشد ما بی ثباتی بیشتر و طولانی تری را در ارز و طلا خواهیم دید؛ همانطور که در سال ۲۰۰۸ چنین روندی رخ داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فایننشال اکسپرس، نوسانات شاخص داوجونز (۴۸.۹ و در حال افزایش) کم کم در حال نزدیک شدن به اوج خود در سال ۲۰۰۸ (۵۱.۷) است. بی ثباتی ها در طول روز بسیار زیاد است به طوری که سود بازار از ترکیب سود و زیان آن حاصل می شود. یکی از نخستین درس های آموزشی بازار این است که وقتی نوسانات درونی دیوانه‌وار افزایش می یابد، بازار در استانه یک حرکت بزرگ است.

این وضعیت اکنون در بازار مشهود است: بازار نمی داند چه باید بکند، یک روز با سرعت فراوان بالا می رود و روزی دیگر راکد می ایستد. در اکثر مواقع، این وضعیت سیگنالی برای یک بازار بسیار نزولی است که اگر اتفاق بیفتد، کسی غافلگیر نمی شود. جالب اینجاست که نوسانات بازارهای جهانی ارز و طلا گرچه زیاد و در حال صعود بیشتر است هنوز تا سطح نزدیک به سال ۲۰۰۸ نیز نرسیده است. در عوض این رقم در حال رسیدن به سطحی که در سال ۲۰۱۳ مشاهده شد، است.

نوسانات طلا در سال ۲۰۰۸ بیش از ۴۰٪ و در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۸٪ بود. امروز سطح این نوسان ۲۲٪ است. نوسانات شاخص دلار نیز در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۶٪ و در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰٪ بود. امروز حدود ۸.۵٪ است. به اعتقاد تعدادی از تحلیلگران،‌ کاهش بهای طلا و دلار رخ می دهد اما من تصور می کنم هر اتفاقی روی دهد، مسیر بی ثباتی، پیش رو قرار دارد.

حتی اگر روند صعودی ادامه داشته باشد اما طولانی و دور نخواهد بود. احتمال بروز موج دوم کووید ۱۹ گرچه احتمال صعودی شدن بازاراها را تا حد زیادی افزایش می دهد اما ارز و طلا و حتی سهام تا کنون رشد نسبی خود را تجربه کرده و امکان چندانی برای پرواز قیمت ندارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد