اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل روزانه دلار تهران

آیا دلار بخریم؟ دلار به کدام سمت می رود ؟


مورخ 10 تیر 99
تحلیل دلار تهران، دلار به کدام سمت می رود ؟

دیدگاه کاهشیها: دلار دیگر کشش قیمت‌های بالاتر از سطح کنونی را ندارد، به همین دلیل تلاش‌ها برای افزایش آن بی‌ثمر بوده . از نگاه این گروه، عرضه دلار از سوی بازارساز نیز به مدیریت قیمت دلار کمک کرده.


دیدگاه افزایشیها: دلار شرایط رشد قیمتی را در هفته‌های آینده دارد و در حال حاضر، در شرایط استراحت به سر می‌برد

تحلیل: البته قیمت‌گذاری دلار فردایی این موضوع را تایید نمی‌کند، زیرا قیمت دلار فردایی، در نزدیکی قیمت نرخ کنونی بازار معامله می‌شود و در نتیجه شاخص‌های بازار، نشان از یک جهش قیمتی دیگر می‌دهد
در روزهای اخیر، شدت نوسانات ارزی کاهش یافته و در نتیجه از میزان تقاضای غیرمعمول بازار نیز کاسته شده .روز گذشته، نوسانات دلار نشان می‌داد که رمقی برای جهش قیمتی در بازار وجود ندارد. بهای دلار در معاملات ابتدایی بازار کمی افزایش یافت ، اما به‌نظر می‌رسد دیگر این افزایش با استقبال معامله‌گران روبه‌رو نشد و به آرامی از سطح قیمت دلار کاسته شد. این الگو روز قبل از آن نیز تکرار شده بود و در ابتدای روز، دلار تلاش‌هایی را برای افزایش و کانال‌شکنی آغاز می‌کند، اما فضای این بازار به شکلی نیست که دلار را به سمت کانال‌های بالاتر هدایت کند.


بازارساز سعی می‌کند با سیاست عرضه و اطلاع‌رسانی آن، انتظارات قیمتی آن را مدیریت کند. روز گذشته اعلام شد که بازارساز طی روز به میزان ۱۲۰ میلیون دلار وارد بازار کرده ، اما تنها ۶۰۰ هزار دلار آن به فروش رفته است. به بیان دیگر، از میان دلارهای عرضه شده در بازار تنها برای نیم درصد مشتری وجود داشته . این دلارها با قیمت ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان در بازار عرضه شده که پایین‌تر از قیمت‌های اعلامی در بازار است. همچنین دیروز ۵/ ۲ میلیون یورو نیز عرضه شده که از این میزان ۲۵ هزار یورو با قیمت ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده . بر اساس این آمارها، در مجموع طی یک هفته بازارساز به میزان ۵۰۰ میلیون دلار در بازار عرضه کرده ، در مقابل کمتر از یک درصد این عرضه با استقبال روبه‌رو شده

تحلیل روزانه دلار تهران مورخ 10 تیر 99


یکی از موضوعاتی که بازارساز می‌تواند به شفاف شدن عرضه‌ها کمک کند این است که این عرضه با چه مکانیزمی از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد و متقاضیان این ارزها چه کسانی هستند؟ در این صورت فعالان بازار نیز از جزئیات این عرضه‌ها بیشتر مطلع می‌شوند و مدیریت انتظارات در بازار ارز شکل بهتری به خود خواهد گرفت. در روزهای گذشته موانع دسترسی واردکنندگان به سامانه نیما، فشار را در بازار آزاد بیشتر از حد نرمال آن کرده بود. بنابراین در صورتی که موانع دسترسی به سامانه نیما از سوی واردکنندگان کاهش یابد، در نتیجه می‌توان این انتظار را داشت که فشارهای ایجاد شده در بازار نیز کاهش یابد. البته حرکت دلار در روزهای اخیر، تا حدودی رفع موانع را در فرآیند تامین ارز تایید می‌کند.


تحلیل لیر ترکیه: دلار استانبول دیروز برعکس دلار تهران روند بهتری داشت و همین نوسان اندک کافی بود تا لیر تمام اندوخته های روز قبل خود را از دست ندهد حتی اگر حباب مثبت گرفته باشد . لیر در دوشنبه ای آرام اندکی کاهشی شد و کماکان در مرز دو کانال 2900 تا 3000 باقی ماند. لیر همچنان مقاومت 2930 را پشت سر خود دارد و با این اندوخته شاید بتواند در محدوده ای که در اختیار دلار استانبول و ریت جفت ارز دلار- لیر هست مانور آبرومندانه ای داشته باشد !

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد