اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

هر آنچه درباره داغ شدن موبایل و رفع آن باید بدانید

پیش از این که بخواهیم به علل رایج داغ شدن موبایل و راهکارهای رفع آن بپردازیم، باید بدانید که داغ شدن موبایل تا حدی طبیعی و کاملا عادی است و نباید نگران این موضوع شد. اما بیش از حد داغ کردن مشکلی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و رفع گردد. در ادامه مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی تان را بشناسید و نسبت به برطرف سازی آن اقدام کنید.

دلایل داغ شدن گوشی موبایل و راهکارهای رفع آن

بازی کردن با موبایل را متوقف کنید!

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود گوشی موبایل شما داغ کند، اجرای بازی های سنگین است بنابراین باید از این کار دست بکشید. بازی های سرگرمی حجم بالایی از بستر سخت افزاری گوشی شما را اشغال می کنند و با درگیر شدن قطعات دستگاه، رفته رفته افزایش حرارت و درنتیجه داغ شدن گوشی رخ می دهد. علاوه براین جالب است بدانید که اگر دستگاه موبایل از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد چنین اتفاقی بیش تر رخ می دهد. برنامه های دیگر نیز که موجب پردازش زیاد می گردند، سبب داغ کردن گوشی موبایل می شوند.

استفاده از اینترنت و وای فای را به حداقل برسانید!

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می کنید، دستگاه موبایل شما داغ خواهد کرد. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن های اجرا شده در پس زمینه هم می توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می تواند باعث داغ شدن گوشی موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک گذاری یا به اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می کند تا اتصال و پرتاپ امواج وای فای به طور صحیح انجام گیرد.

دوربین موبایل علت داغی آن

از رایج ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل استفاده طولانی مدت از دوربین آن به ویژه برای فیلم برداری است. برای همین زمانی که مشغول فیلم برداری هستید احتمال افزایش حرارت وجود دارد.

کاور محافظ گوشی خود را دربیاورید و از قاب پلاستیکی استفاده کنید

برای این که گوشی تان خنک شود باید گاهی اوقات کاور آن را دربیاورید. امروزه قاب های موبایل اکثرا از جنس چرم یا پلاستیک ساخته می شوند. و به دلیل این که مانع تهویه صحیح و رسیدن جریان هوا به موبایل و تبادل دما می شوند، گوشی شما رفته رفته گرم می شود.

حافظه گوشی تان را خالی کنید

از دلایل عمده داغ شدن گوشی موبایل پر بودن حافظه داخلی آن است. زیرا حافظه پر فعالیت CPU دستگاه را افزایش می دهد. موبایل شما برای این که بیش از حد گرم نشود باید حداقل دارای 30 درصد فضای خالی باشد. اطلاعات اضافی موجود کارایی باتری را نیز افزایش می دهند یا موجب ایجاد اختلال در کارکرد آن می شوند.

موبایل تان را در معرض گرما و نور مستقیم قرار ندهید

از قرار دادن دستگاه موبایل خود در محیط های گرم پرهیز کنید و به هیچ وجه آن را در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید. بیش تر گوشی های هوشمند امروزی از جنس پلاستیک و فلز هستند و بدین ترتیب جذب حرارتی بالایی دارند. جالب است بدانید که اسمارت فون ها با توجه به طراحی ای که دارند در گرمای زیاد خاموش می شوند و بدین صورت از آسیب رسیدن به گوشی شما جلوگیری می شود.

حتما آنتی ویروس نصب کنید

ویروس ها و برنامه های مخرب از علل داغ شدن دستگاه موبایل به شمار می روند. برنامه های ویروسی و مخرب به دلیل افزایش پردازش دستگاه موجب داغ شدن گوشی می شوند. به همین دلیل همیشه در زمان نصب برنامه های جدید دقت کافی داشته باشید و با نصب آنتی ویروس از برنامه های مخرب و آسیب های احتمالی آن ها جلوگیری کنید.

نور نمایشگر را کم کنید

بخش زیادی از شارژ باتری موبایل شما برای روشنایی نمایشگر مصرف می شود. پس زمانی که از گوشی تان استفاده نمی کنید روشنایی آن را کاهش دهید. و خنکی دستگاه را فراهم سازید.

موبایل تان را بین بازه 20 تا 80 درصد شارژ کنید

شارژ 100 درصدی به مرور عمر باطری موبایل را کاهش و حرارت آن را افزایش می دهد. اما اگر به جز شارژ شبانه چاره ای ندارید توصیه ما این است که دستگاه مذکور را بر روی سطح خنک و صاف قرار داده و بگذارید شارژ شود تا کم تر داغ کند.

حالت پرواز را فعال کنید

چنان چه نیازی به استفاده از گجت خود ندارید جهت خنکی موبایل آن را به حالت پرواز درآورده تا از داغ شدن بیش از حد گوشی پیش گیری شود. با این ترفند دستگاه موبایل شما شارژ کم تری هم مصرف می کند و درنتیجه حرارت و گرمای کمی نیز تولید می کند.

گوشی را موبایل پنکه و جریان هوای خنک قرار دهید

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد