اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پاسخ به یک سؤال همیشگی: چای بهتر است یا قهوه؟

قهوه و چای هر دو از نوشیدنی های فوق العاده محبوب میان همه مردم جهان است که چای سیاه نیز محبوب ترین چای در جهان با 78 درصد از کل مصرف چای می باشد.

پاسخ به یک سؤال همیشگی: چای بهتر است یا قهوه؟



قهوه و چای هر دو از نوشیدنی های فوق العاده محبوب میان همه مردم جهان است که چای سیاه نیز محبوب ترین چای در جهان با 78 درصد از کل مصرف چای می باشد.
جالب است که بدانید چای (سیاه) و قهوه در کل هردو مزایای سلامتی مشابهی دارند و برای بدن مفید می باشند اما اختلافاتی را نیز دارا هستند. در ادامه برای شما این اختلافات را توضیح داده و کمک خواهیم کرد یکی از این دو نوشیدنی جذاب را برای نوشیدن انتخاب کنید.
چای و قهوه هر دو از مزایای سلامتی بسیاری برخوردارند. آن ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند در برابر بیماری های قلبی و برخی از از انواع سرطان از بدن شما محافظت کنند.
چای علاوه بر خواص بالا می تواند در پیش گیری از ابتلا به سنگ کلیه و آرتوروز نیز مؤثر باشد. همچنین قهوه نیز می توان از بدن در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 و سیروز کبدی محافظت کند.


با توجه به نوشته های بالا چای و قهوه هر دو فواد بسیاری را دارا می باشند اما اختلاف اصلی آن ها در دو چیز است. اول اینکه قهوه مقدار کافئین بیشتری نسبت به چای دارد که باعث می شود عمل کرد مغز و بدن را بالا تر ببرد و دوم چای حاوی L-theanine می باشد که یک اسید آمینه با خواص آرام بخش است که می تواند در مواقع نگرانی به شما آرامش زیادی را هدیه کند.
پیشنهاد ما این است که از هر دو این نوشیدنی ها بهره ببرید اما توجه کنید که اگر نسبت به کافئین حساسیت بالایی دارید چای می تواند انتخاب بهتری باشد. همچنین خوردن زیاد قهوه می تواند اعتیاد آور باشد و به نارسایی های قلبی منجر شود و اضطراب و بی خوابی ایجاد کند در نتیجه لازم است میزان خوردن قهوه خود را کنترل کنید و با نوشیدن آن از مزایای قهوه برای سلامتی لذت ببرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد