اونس طلا2192.39
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خواص شگفت انگیز سرکه سیب/ دیابتی ها بخوانند

سرکه سیب را اگر قبل از خوردن یک غذای سنگین که حاوی کربوهیدرات زیادی است، مصرف کنید، این ماده غذایی می‌تواند سرعت خالی شدن معده را کاهش دهد و از افزایش شدید قند خون جلوگیری کند.

به گزارش سایت طلا ، سرکه سیب یکی از چاشنی‌های محبوب است که در بسیاری از سالاد‌ها و غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، این ماده غذایی به کاهش وزن هم می‌تواند کمک کند. اما سرکه سیب چطور باعث کاهش وزن می‌شود و برای گرفتن نتیجه‌ی مورد نظر چه زمانی از روز باید از آن استفاده کرد؟

مصرف سرکه سیب روشی طبیعی برای کنترل قند خون محسوب می‌شود.

سرکه سیب را اگر قبل از خوردن یک غذای سنگین که حاوی کربوهیدرات زیادی است، مصرف کنید، این ماده غذایی می‌تواند سرعت خالی شدن معده را کاهش دهد و از افزایش شدید قند خون جلوگیری کند.

برای گرفتن نتیجه، تنها مقدار اندکی سرکه سیب لازم است و ثابت شده مصرف این ماده غذایی به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

چربی شکمی به دلیل مقدار سلول چربی متراکمی که در اطراف شکم وجود دارد، یکی از سرسخت‌ترین انواع چربی به شمار می‌رود. آب کردن چربی‌های شکم گاهی حتی با وجود رژیم و ورزش هم می‌تواند دشوار باشد.

سرکه سیب از سیب‌های تخمیر شده‌ای تهیه می‌شود که له شده اند و آب آن‌ها گرفته شده است.

نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب ترند جدیدی است که افراد زیادی به آن روی آورده اند، اما برای بسیاری این سؤال وجود دارد که آیا واقعاً این بهترین زمان برای نوشیدن سرکه سیب محسوب می‌شود.

نوشیدن سرکه سیب در هنگام شب ممکن است به کاهش قند خون هم کمک کند، اما اگر هدف شما کاهش وزن است، کارشناسان توصیه می‌کنند سرکه سیب را در طول روز بنوشید.

برخی شواهد حاکی از آن است که نوشیدن مقادیر اندکی سرکه سیب قبل از خواب ممکن است به کاهش قند خون در هنگام صبح کمک کند، اما برای کاهش وزن کارشناسان توصیه می‌کنند آن را قبل از وعده‌های غذایی خود بنوشید.

نوشیدن یک جرعه سرکه سیب مخلوط شده با آب قبل از خوردن غذا ممکن است باعث شود غذای کمتری بخورید و در نتیجه به کاهش وزن کمک شود.

تحقیقات نشان داده مصرف چهار قاشق چایخوری سرکه سیب که معادل حدود ۱۲۰ میلی لیتر است، سطح قند خون را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب که چیزی در حدود ۱۵ میلی لیتر است، حاوی ۳ کالری بوده و مقدار کربوهیدرات آن صفر است.

سرکه سیب می‌تواند به فروکش کردن هوس خوردن مواد قندی هم کمک کند، مسأله‌ای که به کاهش وزن می‌انجامد و میل به خوردن تنقلات در طول روز را کاهش می‌دهد.

کاهش کالری دریافتی با کم کردن غذای مصرفی خود می‌تواند به کاهش سریع وزن کمک می‌کند و نتایج آن در عرض یک هفته پدیدار می‌شود.

توصیه می‌شود سرکه سیب را به صورت قطره قطره به یک شیشه آب ۱/۵ لیتری اضافه کنید.

علاوه بر این بهتر است این نوشیدنی را با نی بنوشید تا آسیبی به مینای دندان وارد نشود.

اضافه کردن ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر سرکه سیب به آب، دو الی سه بار در روز کفایت می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند سرکه سیب را غلیظ مصرف نکنید، چون بسیار اسیدی است و می‌تواند به مینای دندان صدمه بزند.

در تحقیقی، ۱۴۴ فرد بزرگسال دارای اضافه وزن طی یک بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تحت کنترل قرار گرفتند.

تعدادی از شرکت کنندگان پژوهش یک بار در روز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌خورند و تعدادی دیگر ۲ قاشق در روز. به گروه سوم شرکت کنندگان یک شبه دارو داده شد که هیچ سرکه سیبی در آن وجود نداشت.

آن‌هایی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف می‌کردند، نزدیک به ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

گرچه هنوز تعداد تحقیقاتی که برای ادعا‌هایی مطرح شده در مورد سرکه سیب بتوان به آن‌ها استناد کرد هنوز اندک است، اما آنچه مسلم است این ماده غذایی خواص زیادی دارد.

سرکه سیب نباید در مقادیر زیاد مصرف شود و مصرف روزانه‌ی مقدار کمی از آن برای کاهش وزن کفایت می‌کند.

مصرف روزانه‌ی بیشتر از ۲۳۷ میلی لیتر سرکه سیب در طول سالیان می‌تواند به افت پتاسیم خون منجر شود.

اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی آثار فوری در کاهش وزن دارد و حتی به گفته‌ برخی این ماده غذایی می‌تواند چربی‌های شکمی را در عرض یک هفته کاهش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد