اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس ریزشی شد

بازار سرمایه امروز برخلاف هفته‌های اخیر قرمزپوش بود و شاخص کل بورس حدود ۱۰ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد، در روزهای گذشته به روند رو به رشد و رکوردشکنی ادامه داد.

برخی کارشناسان نگران بودند و انتظار داشتند بازار به تعادل هم برسد و سرمایه گذاران جدید تصور نکنند که بازار فقط رو به رشد است.

بنابراین امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات 10 هزار و 3 واحد عقب نشینی کرد و به رقم یک میلیون و 481 هزار و 924 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن که معمولا قابل اتکا‌تر است، امروز 5 هزار و 420 واحد افت داشته و به رقم 434 هزار و 474 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 483 هزار و 284 میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوارق بهادار تهران بیش از 12 میلیارد و 270 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 15 هزار و 718 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس ایران به 5 هزار و 525 میلیارد تومان رسید که امروز در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بیش از 21 هزار و 243 میلیارد تومان دادوستد شد که البته به گفته مقامات بورس حدود 10 درصد از این رقم پول جدید بوده که وارد بورس می‌شود و معمولا در بورس ماندگار می‌شود.

کارشناسان معتقدند، اگر هر روز فقط 10 درصد از ارزش معاملات بورس و فرابورس جذب شرکت‌ها و خطوط تولید شود، هر روز حدود 2 هزار میلیارد تومان می‌توان به تولید کشور کمک کرد و این موارد می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

در این زمینه برخی کارشناسان می‌گویند، اگر شرکت‌های بورسی از محل نقدینگی ایجاد شده در بورس استفاده کنند و پروژه‌های مهمی مانند پتروپالایشگاه ایجاد کنند یا شرکت‌هایی مانند لوله و تجهیزات سدید که اکنون در تابلوی قرمز بازار پایه فرابورس حضور دارند و ورشکسته به شمار می‌روند، اگر بتوانند از محل نقدینگی بازار به نوسازی خطوط تولید و احیای تولید بپردازند، سهامداران هم از مشارکت در اقتصاد کشور خوشحال می‌شوند.

از طرفی کارشناسان همواره تأکید می‌کنند، مردم برای حضور در بورس به این نکته توجه کنند که حضور در بورس لزوما همراه با ریسک (خطر) و سود و زیان است و هیچ کس نمی‌تواند تعهد بدهد که سرمایه‌گذار بورس لزوما سود کند.

و همچنین توصیه کارشناسان این است که از پول‌های پس‌انداز برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند و نیز توصیه دیگر کارشناسان این است که تازه‌واردان از سهام عرضه اولیه، صندوق‌های قابل معامله بورسی دولت و نیز سهام صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سرمایه گذاری بورسی استفاده کنند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۰ واحد افت داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۰۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، سیمان ساوه (ساوه)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، قاسم ایران (قاسم)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، پالایش نفت شیراز (شراز) و نفت پاسارگاد (شپاس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، اعتباری ملل (وملل)، بیمه کوثر (کوثر) و توکاریل (توریل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد