اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این نکات ضرر در بورس را صفر کنید

اگر از شروع یک سرمایه گذاری در دوران رکود اقتصادی هراس دارید می توانید با رعایت برخی نکات، احتمال ضرر را به حداقل رسانده و حتی آن را صفر کنید.

با این نکات ضرر در بورس را صفر کنید


به گزارش سایت طلا، اوایل ماه جاری،‌ اقتصاددانان رسما اعلام کردند ایالات متحده در رکود قرار دارد. باور داشته باشید یا نه، این بدین معناست که اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری است. دلیل آن چیست؟

ارزش سهام در دوران رکود اقتصادی، سقوط می کند و این بعنی شما فرصت دارید بعضی سهم های باارزش و باکیفیت را با قیمتی به نسبت ارزان‌تر بخرید(گرچه رکود کنونی کمی غیرمعمول است چرا که علیرغم سطح بالای بیکاری و عدم اطمینان اقتصادی عمومی، بازار بورس با قدرت پیش می رود). با این وجود، طبیعی است که از ایده سرمایه گذاری در زمان رکود تعجب کنید، به خصوص اگر در بازار سهام کاملاً تازه کار باشید. اگر اینگونه است، چند نکته در اینجا می تواند به شما کمک کند که در عمل در این مواقع غیرمعمول، متحمل ضررهای جدی نشوید.

۱/ ابتدا یک پس‌انداز کاملا پربار داشته باشید
هنگام خرید سهام در دوران رکود اقتصادی، آخرین چیزی که می خواهید این است که در صورت نیاز به پول و متحمل شدن ضرر، نقدینگی داشته باشید. به همین دلیل. پیش از آغاز سرمایه گذاری مطمئن شوید که یک صندوق پس انداز اضطراری دارید. برای اینکه واقعاً آماده رکود اقتصادی باشیم، صندوق اضطراری باید پول کافی برای تأمین هزینه های اساسی زندگی در حدود شش ماه را داشته باشد.

اگر اینچنین نیست، ابتدا پس انداز خود را تقویت و سپس سرمایه گذاری را شروع کنید تا در موقعیتی گرفتار نشوید که شما را در بن بست ضررها قفل کند.

۲/ تنوع
در جریان یک رکود اقتصادی، وضعیت سهام به طور جدی تحت تاثیر قرار می گیرد اما برخی بخش های بازار ممکن است بیش از سایر بخش‌ها، متاثر شود. به شرایط رکود اقتصادی کنونی فکر کنید. واضح است که به دلیل کرونا ،‌سهام های وابسته به سفر بهبود سخت تری در مقایسه با سایر سهم ها دارند. بنابراین اگر ۷۵ درصد سبد سهام شما را چنین سهم هایی تشکیل داده باشد، ضرر زیادی به شما وارد می شود.

در حقیقت، متنوع سازی یک گام اساسی در راه جلوگیری از ضرر است. بنابراین با خرید سهام متنوع مطمئن شوید که بخش های مختلفی را برای سودآوری هدف قرار می دهید.

۳/ تمرکز بر کالاها و خدمات ضروری
در حالی که همه سهام این امکان را دارند که در طول رکود اقتصادی آسیب دیده و سقوط کنند، برخی کالاها و خدمات اساسی تا حدودی ضد رکود هستند. بدین معنا که ممکن است مردم خرید لباس و یا کالاهای الکترونیک را کاهش دهند اما همه برای زندگی نیاز به غذا ، برق و آب دارند. پس شما باید بخشی از پرتفوی خود را به کالاهایی اختصاص دهید که مربوط به تغذیه یا انرژی مورد استفاده عموم مردم باشد.

بدانید که اگر استراتژی درستی اتخاذ کنید در زمان رکود اقتصادی، بیش از آنکه پول از دست بدهید، کسب درآمد خواهید کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد