اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکارهای انتخاب یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی ضعیف می تواند احساس کسالت ، سستی و بی حالی بوجود بیاورد. مصرف غذاهای شور و شیرین برای جبران باعث میل بیشتری نسبت به غذای مضر برای شما ایجاد می کند و قبل از اینکه حس شما راضی کند سبب ضرر به سلامتی و افزایش دور کمر شما می شود.

به گزارش سایت طلا، با توجه به این سبک رژیم غذایی، براتون سخته که بتوانید از این نوع اعتیاد غذایی دست بکشید و به دنبال پیدا کردن دلیل این مشکل باشید اما بهتره که بدنبال بدست آوردن اطلاعاتی باشیم درباره اینکه چه چیزهایی رو باید بخوریم و از چه جیزهایی باید دوری کنیم و از اینها مهمتر اینکه دلیل مصرف این موادغذایی را بیابیم.
در ادامه چند روش یک رژیم غذایی سالم که می تواند به افزایش انرژی شما ، کاهش نفخ ، بهبود سلامتی و حتی لاغرتر شدن شما کمک کند، ضمن اینکه احساس می کنید قوی تر ، متمرکز تر و و با نیازهای بدن تان هماهمنگ تر هستند.
عادات غذایی خود را سالم کنید
درباره رژیم غذایی سالم نظرات و مصداق های مختلفی وجود دارد. به طور کلی سالم غذا خوردن به معنای تمرکز روی غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی است. پیشنهاد می کنیم غذاهای از قبل بسته بندی شده و بیش از حد فرآوری شده را به حداقل برسانید همین کار باعث می شود که همیشه به مصرف غذاهای طبیعی و تازه ترغیب شوید.

اما این را بدانید که در آخر این شما هستید که دستورالعمل ها را مشخص می کنید. برخی از افراد استراتژی سرخپوشان را انتخاب می کنند ، برخی رژیم غذایی وگان را ترجیح می دهند و برخی سلامتی بدن خود را در محدود کردن مصرف لبنیات می بینند.
در هر صورت باید مسیری را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد و به آن اجازه دهید که انعطاف پذیر باشد. هنگامی که شما شروع به حذف غذاهای فرآوری شده ، سدیم زیاد ، چربی می کنید ، تشخیص غذاهای سالم تر برای قرارگیریدر رژیم شما آسان تر خواهد شد.

1-پروتئین
نمونه هایی از موادغذایی دارای پروتئین بدون چربی مانند مرغ ، بوقلمون ، ماهی سفید ، لوبیا ، عدس و لبنیات کم چرب و بدون چربی است. پروتئین ها ساختمان اصلی عضلات شما هستند و به ساخت سایر ساختارهای بدن مانند غشاهای پوستی و سلول کمک می کنند.

پروتئین دیرهضم هستند و به شما کمک می کنند تا به مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید .پروتئین های کم چربی به دلیل داشتن کالری کمتر باعث می شود در هر وعده غذایی احساس بهتری داتشته باشید ، به عنوان مثال ، مقداری تخم مرغ آب پز و سینه مرغ خرد شده را درون سالاد بریزید و سبکی و چابکی را تجربه کنید .
2-روده های خود را پاک کنید
فیبربرای حفظ عملکرد دستگاه گوارش شما مهم است. مثل قلم مو برای روده شماست. گرچه ممکن است از نظر ادبی و تصویری کمی خشن به نظر برسد ، اما دقیقاً همان چیزی است که مردم برای پاکسازی روده هایشان به آن نیاز دارند بدن صرف هزین های بالا. افراد مسن به ویژه ،ممکن است بدلیل انباشت مواد در ورده خود دچار مشکلاتی شوند که رها کردن آ« و عدم پاکسای می تواند منجر سرطان روده بزرگ و سایر مشکلات مهم سلامتی نیز می شود.

فیبر همچنین به طور طبیعی به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین بدون موادغذایی مضر در رژیم و استفاده از فیبر میل شما به شیرینی ها تنظیم می شود که این امر نه تنها به متابولیسم شما کمک می کند تا در طول روز سبک باشید ، بلکه می تواند یک احساس خوشحال کننده روحی نیز برای شما بوجود بیاورد.بخش سالم میوه ، سبزیجات ، نخود فرنگی ، غذاهای غلات سبوس دار و حبوبات همه منابع عالی فیبر هستند.
3-محدود کردن قند و شکر
یکی از راه های سالم کردن رژیم غذایی این است که شروع به محدود کردن مقدار قندهای اضافه شده ای که در طول روز مصرف کنید.

میوه به طور طبیعی حاوی فروکتوز قند است. وقتی به دنبال یک غذای شیرین در خانه هستید ، به جای یک شیرینی ، به دنبال یک میوه تازه برای یک میان وعده خود باشید.

فروکتوز قند نوعی کربوهیدرات است. برای یک بعدازظهر خسته کننده انرژی لازم را به شما می دهد بدون اینکه از شیرینی های مضر ک هسبب افزایش قند خون تان می شوند استفاده کرده باشید.

4-چربی های اشباع را حذف دهید
کمتر از 10٪ کل کالری مصرفی روزانه شما باید از اسیدهای چرب اشباع شده باشد. کل دریافت چربی باید بین 20 تا 35 درصد کل کالری باشد. این بدان معناست که اگر روزانه 2،000 کالری از رژیم غذایی خود را دریافت می کنید ، چربی های موجود در رژیم غذایی تان بیشتر از 700 کالری نشود. این معادل حداکثر حدود 77 گرم چربی در روز است.

5-نمک بالا به معنی فشار خون بالا است
براساس توصیه ها میزان استاندارد مصرف نمک در طول روز برای هر فرد نباید بیش از 2300 می گرم برای بزرگسالان باشد بسیاری از افراد تنها در یک وعده غذایی به این حد می رسند ، به خصوص اگر آنها اغلب در رستوران ها غذا می خورند.

نمک وارد جریان خون می شود و تعادل الکترولیت ها در بدن را مختل می کند و کار کلیه را برای بدن دشوار می کند. با این حال ، بسیاری از مردم به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزمره خود غذاهای بسته بندی شده را مصرف می کنند و هنوز هیچ تصوری از میزان نمک مصرفی آنها ندارند.

در بسیاری از غذاها از نمک نگهدارنده استفاده می شود. سالها پیش ، گوشت ها حتی در نمک بسته بندی می شدند تا عمر مفید آنها بیشتر شود.مصرف زیاد نمک باعث می شود بدن شما به عنوان راهی برای رقیق کردن سدیم جذب شده به بدن و بافت های آن تشنه تر شود و از آب کمک بگیرد، که همین سبب نفخ پس از غذا می شود و تا دو روز پس از یک وعده غذایی سنگین نمکی مانند یک همبرگر در یک رستوران احساس نفخ و سنگینی همرا شما باشد.

6-مصرف آنتی اکسیدانی خود را تقویت کنید
اگر خوردن یک رژیم غذایی کم چرب به سلامتی شریان ها و قلب شما کمک میکند ، و خوردن یک رژیم غذایی غنی از فیبر برای روده شما مفید است ، بنابراین غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان همان فواید سلامتی را برای سلول های بدن شما ایجاد می کنند.

اکسیدان ها رادیکال هایی هستند که از طریق برخی شرایط غیرقابل اجتناب مانند آلودگی هوا در محیط زیست و همچنین از طرق کنترل شده مانند مصرف الکل ، دود سیگار نیز استفاده می شوند.

این اکسیدان ها می توانند به سلول های ما آسیب برسانند و ممکن است منجر به بیماری ها و سرطان های خاصی شوند. اما آنتی اکسیدان ها همانطور که از نام آنها پیداست به تعادل اکسیدان ها در سطح بدن کمک می کنند.

یک تاکتیک محبوب تولید کنندگان مواد غذایی مدرن این است که فواید سلامتی غذای آنها را برچسب می زنند. کلمات و جملاتی مانند "ضد پیری" و "مبارزه با سرطان" روی بسته ها به عنوان راهی برای جذب شما نوشته می شود. واقعیت این است که ، هیچ یک از این غذاها با فواید سلامتی غذاهای کامل در وضعیت طبیعی خود قابل مقایسه نیستند.

انگور ، زغال اخته ، آجیل و حتی شکلات (کاکائو) حاوی آنتی اکسیدان های سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند به سلامت سلول ها و بدن شما و افزایش کارآیی آن کمک کنند.

سالم کردن غذا می تواند زندگی شما را سالم کند
سالم غذا خوردن می تواند برای افراد مختلف به شکل های گوناگون باشد. اگرچه ، متخصصان تغذیه معتقد به از بین بردن تمام گروه های غذایی مانند چربی ها یا کربوهیدرات ها از رژیم غذایی همه افراد هستند.

بسیاری از مردم دریافتند که فقط با داشتن یک رژیم غذایی سالم ، آنها ناخواسته ، وزن اضافی ، کاهش کلسترول و فشار خون را تجربه می کنند ، و درنهایت متوجه می شوند که میتوانند بسیاری از مکمل های غذایی و داروهای شان را حذف کنند . هرچه بیشتر متوجه شوید که چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید و چه غذایی هایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بدن شما روزهای سالم تر وبهتری را تجربه می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد