اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

یک سرمایه‌گذاری هوشمند برای تابستان امسال

روندی که بهای طلا از چند ماه اخیر تاکنون سپری می کند، چشم انداز روشنی را برای این فلز قرار داده است. این روند می تواند بازار سهام طلا را نیز گرم و پررونق کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت فول(fool)،‌ نویسنده این مطلب نوشت: در پاییز سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کردم که طلا تا سال اینده ۲ هزار دلاری می شود. این حدس، در آن زمان مبتنی بر موقعیت پرتنش ژئوپلتیکی و همچنین عدم اطمینان اقتصادی موجود بود که به نظر می رسید نرخ بهره کم بی سابقه ای را برای یک اینده قابل پیش بینی تضمین کند. به همین دلیل، من به سرمایه گذاران توصیه کردم که به دنبال ذخایر طلای موجود در سال 2020 باشند. اکنون می خواهیم درباره اینکه چرا بهای فلززرد تا این حد افزایش یافته و احتمال تداوم روند صعودی آن نیز وجود دارد، بحث کنیم.

چرا سهام طلا در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است؟
طلا در سال جاری تحرکاتی جدی داشته است. بیماری کووید ۱۹ کاتالیزور اصلی این اوج‌گیری بی سابقه طلا نسبت به ۷ سال گذشته تاکنون است. این بحران همچنین باعث ایجاد بحران اقتصادی تاریخی شده که بسیاری از سرمایه گذاران را به دنبال پناهگاه های امن سوق داده است. در اواخر ماه فوریه، درست هنگامی که آمریکای شمالی برای مقابله با این همه گیری آماده بود، من پیشنهاد کردم که این یک بیماری، یک جهش (گاو نر) بیشتر برای سهام طلا ایجاد خواهد کرد.

اکنون عواملی که موجب صعودی شدن طلا هستند، همچنان برقرار هستند. همه چیز برای صعود بیشتر و بیشتر طلا مهیاست. نرخ بیکاری در ایالات متحده و کانادا به رقمی کم‌سابقه رسیده است. در همین حال، آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا نیز هر روز افزایش می یابد. کانادا نیز که در حال بازگشایی تدریجی اقتصاد خود است، بهبود مالی خود را کند و طاقت‌فرسا می داند.

در چنین شرایطی، سرمایه گذاران نباید از سهام طلا فاصله بگیرند. سهام Barrick Gold، دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ افزایش ۴۶ درصدی سهام خود را ثبت کرده است. این شرکت یک سه ماهه قوی را سپری کرد. سهام B2Gold نیز در سال جاری رشد ۴۰ درصدی داشته و نسبت به سال قبل، افزایش ۸۲ درصدی را ثبت کرده است. B2Gold همچنین به رکورد درآمد سه ماهه طلا یعنی ۳۸۰ میلیون دلار رسید - که نسبت به سال قبل ۴۴٪ افزایش داشته است. این سهام طلا همچنین دارای نسبت P / E مطلوب ۱۶ و ارزش P / B ۲.۷ است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد