اونس طلا2380.54
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

راهکارهایی مفید برای مدیریت مالی در دوران همه‌گیری کرونا

صرفه جویی در استفاده از پول در مواقع عدم اطمینان اقتصادی، مهم است اما به گونه ای که تعهدات مالی اساسی شما دچار اخلال نشود.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت تایمز ناو نیوز، بحران ناشی از شیوع کووید ۱۹ نه تنها بر وضعیت کنونی اقتصاد تاثیر منفی گذاشته بلکه موجب اختلال در برنامه های مالی آینده افراد نیز شده است. اگر در وضعیت فعلی نتوانیم اصلاحات عملی ویژه ای انجام دهیم ممکن است در دستیابی به اهداف مالی مهم خود دچار چالش شویم. علیرغم وجود ملاحظات بهداشتی معمول و درآمد ثابت، بسیاری از ما باید برنامه های مفصلی را در نظر بگیریم که با استفاده از آن به اهداف مالی مهم خود برسیم؛ اهدافی که پیش از شیوع کووید۱۹ طراحی کرده ایم.

شیوع کرونا خیلی چیزها را تغییر داده است. خطر سلامتی به اوج خود رسیده، بسیاری از ما با کاهش درآمد خود دست و پنجه نرم می کنیم، بلاتکلیفی های زیادی در مورد مشاغل وجود دارد و بازارهای سرمایه گذاری نیز دچار رکود هستند. بنابراین چطور می توانیم برنامه های مالی خود را طبق پیش بینی پیش از کرونا، اجرا کنیم؟ در اینجا توصیه هایی ارائه می شود که شاید مفید باشد.

۱/ تغییر در برنامه خرید
اگر قصد داشتید در سال جاری نخستین خانه خود را خریداری کنید، می بینید که اکنون شرایط فرق کرده است. ممکن است تکمیل پروژه شما به تعویق افتاده یا ممکن است شما در مورد گرفتن وام بلند مدت در این مرحله به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ، اعتماد کمتری داشته باشید. از دیدگاه مثبت، ممکن است قیمت املاک و مستغلات کاهش یابد چرا که بسیاری از سازندگان یا مالکان از اینکه بتوانند ملک خود را سریعا به فروش برسانند ناامید شده اند.

در چنین شرایطی، ابتدا باید از منابع مالی و نیازهای خود استفاده کنید و ببینید که آیا می توانید در برنامه خود تغییرات خاصی ایجاد کنید یا خیر. به عنوان مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید تا چند ماه دیگر برنامه های خود را به تعویق بیاندازید تا معاملات بهتری را انجام دهید. همچنین ممکن است برای کاهش بار کلی وام و هزینه های خارج از درآمدتان، دنبال یک ملک کوچکتر و ارزان تر بروید. حتی می توانید اندازه خانه را تغییر ندهید و در عوض، برای خرید خانه به حاشیه شهر بروید.

۲/ سرمایه‌گذاری
یکی از مطلوب ترین گزینه ها برای مدیریت کسری مالی، سرمایه گذاری است. برای این کار می توانید از سپرده گذاری بانکی استفاده کنید. بنا به ترجیح شما، مبالغ خود را در بانک های مختلف قرار دهید تا بتوانید از مزایای تک تک آنها بهره مند شوید. طرح های پس انداز کوچک و همچنین اوراق قرضه طلا نیز می تواند مکان مناسبی برای جذب سرمایه شما و ارائه سود باشد. بازار سرمایه نیز می تواند انتخاب خوبی باشد اما به نوسانات آن دقت کرده و سپس وارد شوید.

اگر در انتخاب و روش ورود و عملکرد هر یک از این انواع سرمایه گذاری تردید دارید،‌ بهتر است با یک مشاور سرمایه گذاری معتبر مشورت کنید.

۳/ تاثیر کاهش درآمد بر اجرای برنامه‌های مالی
بحران اقتصادی ناشی از کووید ۱۹ موجب شده بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تعدیل کنند و یا از آنها بخواهند بدون دستمزد کار کرده و یا حتی بدون بازخرید، شرکت را ترک کنند. این وضعیت مسلما بر برنامه های مالی ما تاثیرگذار است. اما چه راهکاری برای آن وجود دارد؟

اولین قدم واضح این است که رزومه کاری خود را به روز کرده و آن را در پرتال های شغلی مربوطه بارگذاری کنید. مجدداً به سراغ مخاطبین در دفترچه تماس‌های گوشی همراه خود بروید، آنهایی که می توانند به شما در مساله شغل کمک کنند. همچنین ببینید آیا می توانید از وقت آزاد برای کسب درآمد از مهارت ها و سرگرمی های موجود تان استفاده کنید.

درمورد مدیریت پول ، برای کاهش هزینه های بیشتر ، اقدامات سختگیرانه ای برای کاهش هزینه ها انجام دهید تا بتوانید تعهدات مالی ضروریمانند اجاره‌بها ، مالیات و خدمات و حق بیمه را تامین کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد