اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یورش دوباره دلار به قله ۲۰ هزار تومان

بازار‌های ارز و سکه در آغاز هفته میل و اشتیاق خود برای افزایش دوباره قیمت را نشان دادند. این گزارش اگرچه می‌تواند خون‌تان را به‌جوش بیاورد و عصبانی‌تان کند، اما حاوی نکاتی آموزنده است و مهمتر از همه اوضاع را برای یکی، دو روز آینده پیش‌بینی خواهد کرد


قیمت دلار پس از یک هفته پر خبر، در روز پنجشنبه آرام گرفت و از ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا نزدیکی‌های کانال ۱۸ هزار تومان عقب نشست، اما امروز با شروع هفته جدید یکبار دیگر جهش کرد تا مواضع از دست‌رفته قبلی را یکی یکی پس بگیرد. به‌شکلی که می‌توان گفت الان دلار نزدیک ۲۰ هزار تومان خیمه زده است. امروز هفتم تیرماه ۱۳۹۹ سکه طلا هم با رشد قیمت روبرو شد و با شرمندگی زیاد باید بگوییم احتمال تداوم این اتفاق ظرف روز‌های آینده همچنان وجود خواهد داشت.

چرا امیدوار شدیم؟

شنبه برای همه آغاز هفته است؛ زمانی که کارمندان و کارگران و مردم عادی بعد از یک و روز نیم استراحت به فعالیت‌های معمول خود برمی‌گردند. برای دلار شنبه هم روز از سرگیری شیطنت و چموشی بود. شاید شما هم مثل خیلی‌های دیگر بعد از تحمل یک هفته پرخبر و پر استرس دیگر رمقی برای دنبال کردن تغییرات نرخ ارز نداشته باشید، اما ما امروز با کلی امیدواری مدام دکمه F۵ را فشار می‌دادیم تا شاید بتوانیم خبر‌های بهتری تهیه کنیم. عملکرد بازار ارز در روز پنجشنبه واقعا ما را نسبت به این اتفاق امیدوار کرده بود، چون در آخرین روز هفته گذشته قیمت دلار ریزش کرد. اگرچه صرافی‌های بانکی نرخ فروش اسکناس آمریکایی را ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان و نرخ خرید آن را ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده بودند، اما در بازار آزاد با عدد ۱۹ هزار و ۱۵۰ تومان برای فروش روبرو شدیم. اوضاع وقتی امیدوارکننده شد که فهمیدیم یورو هم عقب‌نشینی کرده و دلال‌ها و صرافی‌های بازار آزاد در روز پنجشبه آن را به ترتیب با قیمت ۲۱هزار و ۵۰۰تومان و ۲۱هزار و ۳۵۰تومان فروخته و خریداری می‌کردند.

همچنین اطلاع پیدا کرد پنجشنبه گذشته در بازار آزاد سکه، تمام‌بهار هشت میلیون و ۳۷۰هزار تومان، نیم‌سکه چهار میلیون و ۳۰۰هزار تومان و ربع سکه دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته شده است و حداقل تا ظهر پنجشنبه بیشترین قیمت اعلام شده برای هر گرم طلای ۱۸عیار، ۸۱۱هزار و ۲۰۰تومان بوده است. در نتیجه این اتفاق، خیلی امیدوار شده بودیم که امروز شنبه روند کاهش قیمت تداوم داشته باشد. انتشار خبر‌هایی درباره دخالت بانک مرکزی و عرضه سنگین ارز این حس را تقویت کرده بود، اما صبح با شروع فعالیت بازار فهمیدیم امروز هم بخت و اقبال همراه ما و شما نیست.

چرا دلار دوباره نامردی کرد؟

قیمت جدید دلار و بقیه ارز‌ها در بازار آزاد معمولا از ساعت ۱۱ هر روز آرام آرام مشخص می‌شود. امروز شنبه وقتی با اشتیاق زیاد از منابع خبری مختلف پیگیر قیمت جدید شدیم، آه از نهادمان بیرون رفت. چرا که آن‌ها می‌گفتند قیمت دلار دوباره در مسیر افزایش قرار گرفته است. روند بازار در ظهر امروز می‌توانست تعیین‌کننده باشد، اما وقتی خورشید گرم تابستان در هفتم تیرماه ۱۳۹۹ مستقیم بر زمین می‌تابید، قیمت دلار با عبور از محدوده ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد. با گذشت زمان اوضاع بدتر شد؛ به‌شکلی که باید قیمت نهایی عصر روز شنبه را ۱۹ هزار و ۹۸۰ تومان ثبت کنیم. برای اینکه قصاوت و سنگدلی بازار آزاد را درک کنید باید بگوییم نرخ خرید دلار در تمام روز فقط ۱۰۰ تومان کمتر از قیمت فروش بود. این یعنی بازار علاوه بر افزایش قیمت، قصد دارد میخ خود را محکم بر زمین بکوبد.
در ساعت پایانی امروز نرخ فروش یورو به ۲۲ هزار و ۴۱۵ تومان رسید. بهای درهم امارات را باید پنج هزار و ۴۴۰ تومان و ارزش لیر در بازار آزاد را باید دو هزار و ۹۱۵ تومان ۹۱۵ تومان ثبت کنیم. البته هنوز هم می‌توان چیز‌هایی برای امیدواری پیدا کرد. مثلا حجم عرضه در بازار‌ها و سامانه‌های رسمی بالاست، اما خیلی از آن‌ها به‌فروش نمی‌رسد. برای همین ما اعتقاد داریم قیمت دلار مثل هفته گذشته، نه به‌خاطر تقاضا بلکه از روی هیجان بالا می‌رود. در چنین شرایطی ورود مردم عادی به این بازار با هر میزان سرمایه‌ای خطرناک خواهد بود.

سکه! تو دیگر چرا

شنبه هفتم تیرماه برای پیگیری بازار طلا و سکه هم روز مناسبی نبوده است. الان که به ساعت‌های پایانی روز رسیده‌ایم، قیمت سکه در بازار آزاد هیبتی ترسناک به‌خود گرفته است. هفته پیش برای فروش سکه تمام بهار نهایتا عدد هشت میلیون و ۵۵۰ تومان را ثبت کرده بودیم، در روز پنجشنبه گذشته این عدد عقب‌نشینی کرد و به هشت میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید، اما امروز شنبه، سکه تمام بهار آزادی دوباره به سمت بالا یورش برد و باید قیمت آن را هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در نظر بگیریم. نیم‌سکه چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت خرید آن ۱۰۰ هزار تومان کمتر است. ربع‌سکه هم با قیمت دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خریداری می‌شود و با نرخ دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. نکته‌ای مهم پایانی این است که با در نظر گرفتن رشد نرخ اونس جهانی و احتمال ماندگاری دلار در محدوده ۲۰ هزار تومان، هنوز می‌توان در یکی، دو روز پیش رو برای قیمت سکه شانس افزایش را متصور شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد