اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روحانی: بانک مرکزی حضور پرقدرت در تأمین ارز کالاهای ضروری را تداوم بخشد

رئیس جمهوری از رئیس کل بانک مرکزی خواست؛ به حضور پرقدرت در تأمین ارز مورد نیاز کالاهای ضروری مردم و واحدهای تولیدی ادامه داده و در عین حال با همکاری نهادهای ذیربط، نظارت بر بازار ارز را با جدیت دنبال کند تا بازار، دستخوش بازی‌های روانی و عملیات رسانه‌ای مخرب بعضی سودجویان نشود.

به گزارش سایت طلا ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در گفت وگو با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اقدامات بانک مرکزی برای ثبات‌بخشی به بازار ارز، گفت: اقدامات بانک مرکزی از نظر تأمین گسترده منابع مورد نیاز ارزی واردکنندگان در سامانه نیما و نیز مداخلات هدفمند و علمی در بازار ارز در روزهای گذشته و همچنین اقدامات ویژه بانک مرکزی در تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو باید با قدرت ادامه یابد.

رئیس جمهوری خواستار تداوم حضور پرقدرت بانک مرکزی در تأمین ارز مورد نیاز کالاهای ضروری مردم و واحدهای تولیدی شد و اظهار کرد: اطمینان دارم صادرکنندگان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، با عرضه ارز حاصل از صادراتشان به چرخه اقتصاد، بانک مرکزی را در تأمین نیازهای ارزی فعالان اقتصادی و مدیریت بازار همراهی خواهند کرد. بانک مرکزی باید عرضه ارز نیمایی را تقویت کرده و بر تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانه‌ها متمرکز شود.

روحانی از بانک مرکزی خواست؛ تلاش‌ها برای آزادسازی و بازگرداندن منابع ارزی بلوکه شده کشورمان در دیگر کشورها را با جدیت بیشتر پیگیری کند. وی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی تدریجی مرزهای کشور بعد از مراقبت‌های دوران شیوع کرونا و بازگشت صادرات و واردات کشور به روال قبل، امیدواریم هر چه سریع‌تر تعادل به بازار ارز بازگردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد