اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ مشاغل خودرویی تمدید شد/مودیان مالیاتی چگونه ازبخشودگی جرائم مالیاتی بهره‌مند می‌شوند؟

مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ مشاغل خودرویی ۲ ماه تمدید شد.

به گزارش سایت طلا ، محمد مسیحی در بخشنامه‌ای جزئیات زمان پرداخت مالیات صاحبان مشاغل خودرویی را اعلام کرد. بر این اساس صاحبان مشاغل خودرویی که مطابق قانون می باید تا 31 خرداد ماه هر سال نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمایند، امسال با توجه به شرایط خاص، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا 31 مردادماه فرصت دارند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

معاون سازمان مالیاتی پیش از این با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی طبق قانون 31 تیرماه هرسال است، گفته بود: این مهلت برای اشخاص حقوقی نیز به مدت 2 ماه تمدید شده است و این دسته از مودیان محترم تا 31 شهریورماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 و پرداخت مالیات مهلت دارند.

مودیان مالیاتی چگونه ازبخشودگی جرائم مالیاتی بهره‌مند می‌شوند؟ /مزایای جدید برای ۱۰ شغل متاثر از کرونا

بر اساس بخشنامه 30 خرداد ماه سازمان امور مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود تا پایان سال جاری از تسهیلات بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش به شرح جدول زیر بهره مند خواهند شد.

3 بازه زمانی متفاوت برای بخشودگی جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده است. مقطع اول مربوط به ابلاغ قطعی تا پایان دی ماه 98 ، مقطع دوم مربوط به ابلاغ قطعی از 30/10/98 تا پایان خرداد سال جاری و مقطع سوم نیز مربوط به افرادی و شرکتهایی است که ابلاغ قطعی آنها از اول تیر ماه به بعد باشد.

بر اساس فرمول بخشودگی جرائم در سال جاری بر خلاف سال 98 برای شرکتهای آسیب دیده از کرونا (10 رسته شغلی) تسهیلات جداگانه‌ای در هر سه مقطع ابلاغ برگ قطعی در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب برای اشخاص حقیقی با پرداخت مالیات که ابلاغ قطعی آنها مربوط به قبل از دی ماه سال 98 است برای شرکتهای تولیدی 80 درصد و برای شرکتهای غیر تولیدی 90 درصد بخشش جرائم در نظر گرفته شده است. همچنین اگر در اسفند ماه سال جاری اقدام به پرداخت مالیات مذکور صورت گیرد برای شرکتهای تولیدی 72 و برای شرکتهای غیر تولیدی تنها 62 درصد بخشش جرائم در نظر گرفته شده است.

اما برای آندسته از مودیان که ابلاغ برگ قطعی انها تا 31 خرداد ماه صورت گرفته است برای پرداخت در اسفند ماه سال جاری بخشش جرائم 84 درصدی لحاظ شده است.

همچنین برای آن دسته از مودیان که برگ قطعی مالیات آنها از اول تیر ماه به بعد ابلاغ خواهد شد برای مودیان عادی تا یک ماه پس از ابلاغ تا 100 درصد جرائم بخشوده خواهد شد اما پس از یک ماه به ازای هر ماه تاخیر به ازای هر ماه 2 درصد از میزان بخشودگی جرائم کاسته خواهد شد.

این درحالی است که برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اگر برگ قطعی از اول تیر ماه به بعد صادر شود به شرط پرداخت مالیات تا دو ماه پس از ابلاغ برگ قطعی شامل بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی خواهند شد.

چندی قبل مسعود مصلحی مدیرکل دفتر خدمات مؤدیان سازمان امور مالیاتی، با اشاره به استقبال از بخشنامه سال گذشته بخشودگی جرائم و تامین بودجه پیش بینی شده سال 98 از طریق اخذ مالیات مودیان، درباره جزئیات بخشودگی جرائم مالیاتی توضیحاتی داده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد