اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد اقتصادی امسال منفی ۶ درصد نیست

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه نقدینگی در ماه‌های ابتدایی سال‌جاری رشد ۶.۲ درصدی تا ۱۵ خرداد داشته است، گفت: با توجه به اقدامات در دست اجرا پیش‌بینی می‌شود که رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل باشد و پیش‌بینی رشد اقتصادی منفی ۶ درصد توسط صندوق بین‌المللی پول برای سال ۱۳۹۹ ایران، همان اشتباه محاسباتی که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، مجدد تکرار شده است.

به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: آخرین آمار نقدینگی علی‌رغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه‌های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵ خرداد است. با توجه به اقدامات در دست اجرا پیش بینی می‌شود که رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل باشد. صاحب نظران اقتصادی می‌دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاست‌ها، دالان نرخ سود است و هیئت عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ‌ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد که مرحله اول آن از شنبه و با افزایش ۲ واحدی کف دالان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیش بینی رشد اقتصادی منفی ۶ درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال ۱۳۹۹ ایران، در بدبینانه‌ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی هم وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود مجدد تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می‌کرد به عدد متفاوت‌تری از آنچه اعلام کرده، دست می‌یافت.

در ادامه رئیس کل بانک مرکزی گفت: به نظرم این پیش‌بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده که چنین چیزی اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد. استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و با تصمیم و نظر ایران انجام می‌گیرد و تنها بخشی از گشایش‌هایی است که به تدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه‌ریزی و تلاش برای تامین به موقع و کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می‌دانیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد