اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مشوق مالیاتی برای شرکت‌هایی که 25 درصد سهام خود را در بورس ارائه کنند

بر اساس مصوبه سران قوا، شرکت‌هایی که امسال حداقل 25 درصد سهام خود را در بورس ارائه کنند، از بررسی صورت‌های مالی خود در سال‌های قبل معاف می‌شوند.

به گزارش سایت طلا ، در راستای سیاست عمق بخشی به بازار سرمایه ایران و حضور شرکت‌های بیشتر در بورس و همچنین سیاست جذب نقدینگی سرگردان جامعه به سمت شرکت‌های بورسی و فرابورسی مصوبه‌ای در سران قوا به تصویب رسیده که شرکت‌هایی که حداقل 25 درصد از سهام خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند، از بررسی صورت‌های مالی خود در سال‌های قبل معاف می‌شوند.

در نامه‌ای که حسن روحانی رئیس جمهور به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی آمده است: بند 2 مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در تاریخ 3 خرداد 1399 که به تائید مقام معظم رهبری رسیده، برای اجرا به شرح زیر ابلاغ می‌شود.

به منظور تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام خود در بورس، و افزایش شفافیت مالیاتی،‌در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی و پرداخت مالیات متعلقه در سال 1399 وارد بازار بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در بازار بورس، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد.

این شرکت‌ها موظفند حداقل 25 درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است گزارش اقدامات و پشرفت کار را هر سه ماه یک بار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه نماید.

شرکت‌های حاضر در بورس هر سال حداقل 12 گزارش شفاف شامل گزارش‌های عملکرد ماهانه، سه ماهه، 6 ماهه و گزارش عملکرد مجامع خود و نیز گزارش دوره‌ای بر اساس دستور ناظر بازار ارائه می‌کنند و این شرکت‌ها از شفاف‌ترین شرکت‌های کشور از نظر حساب‌های مالیاتی،‌ درآمدها و هزینه‌ها، سود و زیان وعملکرد هستند که سهامداران آنها در مجامع سالانه بر عملکرد مدیران این شرکت‌ها نظارت می‌کنند.

در عین حال از بیش از 10ها هزار شرکت موجود در کشور تنها حدود 700 شرکت در بورس و فرابورس ایران حضور دارند.

باتوجه به اینکه امسال مقامات رسمی کشور مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق می‌کنند، از طرفی با آزاد شدن سهام عدالت 49 میلیون نفر از مردم ایران به صورت مستقم یا غیرمستقیم در بورس حضور پیدا می‌کنند، بنابراین لازم است عمق بازار سرمایه بیشتر شود که این هدف با حضور شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس و همچنین افزایش سرمایه شرکت‌های حاضر در بورس و همچنین از طریق افزایش سهام شناور حاضر در بورس محقق می‌شود و مهمترین دستاورد حضور شرکت‌ها در بورس علاوه بر اینکه به تامین مالی از بازار می‌پردازند این است که از نظر مالیاتی و حساب‌های مالی بسیار شفاف می‌شوند و درآمد مالیاتی دولت نیز با حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه افزایش می‌یابند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد