اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا: از حمایت ایران از ونزوئلا جلوگیری می‌کنیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا حمایت ایران از ونروئلا را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرده و گفته که واشنگتن برای مقابله با آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا ، «استیون منوشین»، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت کشورش تلاش خواهد کرد از مبادله میان ایران و ونزوئلا جلوگیری کند.

استیون منوشین در بیانیه‌ای گفت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه پنج نفتکش دخیل در ارسال بنزین ایران به ونزوئلا را تحت تحریم قرار داده است.

وی گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا هر کسی را که از تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا حمایت کند و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور در سراسر دنیا را تقویت کند، هدف قرار خواهد داد.»

منوشین اضافه کرد: «حمایت رژیم ایران از رژیم فاسد و مستبد ونزوئلا غیرقابل قبول است و دولت از اختیارات خودش برای جلوگیری از آن استفاده خواهد کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج ناخدای نفتکش‌های دخیل در انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

ایران از ماه آوریل تاکنون ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرده و این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش در توئیتر نوشت تحریم‌های علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از امروز اجرایی شده است.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۹ خرداد(۸ ژوئن) نوشت: «تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل امروز اجرایی شد. رژیم ایران علی‌رغم ادعای اینکه هیچ‌گاه اقدام به ساخت سلاح‌های هسته‌ای و سامانه‌های حمل آن نخواهد کرد به تلاش برای دستیابی و تولید اقلام حساس اشاعه‌ای ادامه داده است.»

هرچند شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران پیش از آن تاریخ هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند اما تحریم‌هایی که از چند هفته پیش اجرایی شد، از این منظر تازگی داشت که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» و «مقررات تحریم‌های مالی ایران» صادر می‌شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح خود در مورد آثار این تحریم‌ها، به صراحت عنوان کرده بود که اقدام تازه این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد