اونس طلا2298.1
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

روحانی: شرایط امروز ناشی از تحریم و کروناست، نه یک فرد/ بورس را امروز محکم نگه میداریم/ارز باید سر موقع بازگرد

رئیس‌جمهور گفت: رییس جمهور خطاب به صادرکنندگان گفت: ارز به دولت تعلق داشته و باید صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات خود را سرموقع بازگرداند. دولت اجازه نمی‌دهد عده‌ای بخواهند از شرایط به وجود آمده سوء‌استفاده کنند.

به گزارش سایت طلا ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: حضور و مدفن حضرت معصومه در قم برکتی برای کشورمان شد و همین موضوع باعث ایجاد حوزه علمیه در این منطقه شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای زنان جامعه ما برای حضور در فضای جامعه آماده شده است که این موضوع یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است. کسی نمی‌تواند در دنیا به ما اتهام بزند که دین اسلام مرد سالار است. در قرآن هم تاکید شده همان اندازه که مردها از جامعه استفاده می‌کند زنان نیز می‌توانند از جامعه استفاده کنند.

رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی با مخالفین در تلویزیون بحث می‌کرد. ایشان سید شهدای مظلوم تاریخ ایران است که چه ظلمی به او شد و چه صبری داشت. امیدورایم قوه قضائیه همان شرایط را ادامه دهد و در این شرایط سخت امیدورایم قوای دیگر ما را یاری کنند.

روحانی در مورد ارتباط خود با شهید بهشتی تصریح کرد: قبلا گفته‌ام شهید بهشتی روزی به من گفت که من رفتم خدمت امام (ه) که استعفا دهم و به ایشان بگویم دیگر مصلحت نیست که باشم و بروم کنار. قبل از این که این مطلب را طرح کنم، عده‌ای داشتند شعار می‌دادند که امام (ره) برود داخل حسینیه برای آنها سخنرانی کند. امام (ره) به من رو کرد که آقای بهشتی ببینید این مردم چه شعاری می‌دهند، اینها که برای من شعار می‌دهند اگر تمام عالم علیه من شعار دهند و مرگ بر فلانی بگویند فرقی در انجام وظایف من نمی‌کند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان دولت و همه مردم این است با هم مشکلات را حل کنیم این مشکلات به یک فرد و قوه خاصی مرتبط نمی‌شود و این شرایط مربوط به ویروس کرونا و تحریم است. این فشار که بر ما وارد شده است عادی نیست، فشاری بود که می‌خواستند دولت را بشکنند و ملت را به زانو درآورند که البته کار بزرگ را ملت با ایستادگی و مقاومت انجام داده است. کار بزرگ را رهبر معظم انقلاب با راهنمایی و هدایت‌هایشان انجام داده است.

روحانی اظهار داشت: این مشکلات را باید به خوبی تحلیل کنیم که از کجاست و هم راه حل آن را به کمک هم پیدا و حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما اگر دولت جدید بودیم خیلی حرف‌ها می‌شد زد، ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داشتیم و در جهان اول بودیم، ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تورم تک رقمی بودیم، همان دولتی هستیم که تراز صادرات و واردات ما در چند سال مثبت بود و صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت به سهم خود کارش را انجام داده است و من اینجا به مردم می گویم روز استراحتی در این شش ماه اخیر در بین مسئولین اجرایی کشور ندیدم. ما تا دقیقه و ثانیه آخر با همان روحیه ساعت اول کارمان تلاش می‌کنیم. افتخار ما است برای این مردم کار کنیم. من می‌دانم مردم با مشکلاتی در این روزها روبرو هستند.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: به مردم قول بدهم و بگویم شرایطی که ما در اسفند و فروردین داشتیم بسیار سخت بود. صادرات قطع شده بود و واردات دچار مشکل شده بود، مرزها بسته شده بود. همه در نگرانی این ویروس بودند. قیمت برخی کالاها در نوسان است که مردم را آزار می‌دهد ما قدرت عبور از این مشکلات را داریم. شرایط اردیبهشت و خرداد از اسفند سال گذشته و فروردین بهتر است.

روحانی اضافه کرد: در شش ماهه اخیر در میان مسئولان عالی‌رتبه اجرایی کشور روز استراحتی ندیدم، همه شبانه روز تلاش می‌کنند و تعطیلی و جمعه نمی‌شناسند. دولت تا دقیقه و ثانیه آخر با همان روحیه ساعت اول، کار خود را انجام داده و پای کار خواهد بود و تلاش و فداکاری می‌کند. این افتخار ماست که برای این ملت بزرگ کار و نوکری کرده و گرهی باز کنیم، اما با این حال می‌دانیم مردم با مشکلاتی روبه‌رو بوده و قیمت کالا در نوسان است و تغییر قیمت ارز، خودرو یا لوازم خانگی مردم را آزار می‌دهد.

روحانی بیان داشت: این مشکلاتی که می‌بینید عمدتاً برای دو ماه گذشته است و الان گشایش‌هایی ایجاد شده است. اولین نکته این است شرایط ما به تدریج به شرایط بهتر پیش می‌رود و مطمئن هستم بانک مرکزی قادر است شرایط قیمت ارز را کنترل کند و صادر کنندگان ما بدانند ارز برای دولت است.

وی تصریح کرد: ما مالک ارز هستیم. کسی که ارز صادر کرده طبق مقررات کشور ارز را برگرداند و کسی اگر بخواهد ارز را بر نگرداند، بانک مرکزی و قوه قضائیه وارد می‌شوند و اسامی ‌آن‌ها اعلام خواهد شد. ما امسال ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت و در کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

رئیس‌جمهور در ادامه این جلسه با اشاره به نگرانی مردم از گرانی اجاره بها و خرید مسکن، گفت: نگرانی دیگری که مردم این روزها دارند، برای قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن است. دولت در این زمینه نمی تواند بی تفاوت باشد. پیشنهادهی که در ارتباط با حل این مشکل داریم به زودی تکمیل می شود. احتمالا در جلسه ستاد مقابله با کرونا در هفته آتی این راه حل را تصویب می‌کنیم و به مردم در زمینه اجاره‌بها کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: راه حل اساسی این است که همه برای تولید مسکن کمک کنیم. همه دستگاه‌ها و نهادها اگر نیاز آنی و فوری ندارند زمین هایشان را در اختیار وزارت مسکن قرار دهند. خوشحالم طی این دو سال که سیل و زلزله بود و مسکن مردم صدمه دید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که آسیب دیده بود، بازسازی شد. وزارت مسکن، راه و شهرسازی یک میلیون و سیصد هزار واحد نیمه کاره را با آب، برق، گاز و و جاده تکمیل کرده است.

روحانی تصریح کرد: در همین روزها وزارت مسکن ما قرارداد تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرده است. این کار را باید با سرعت انجام دهیم. زمین را ارزان یا مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و با ورود بانک‌ها ساخت مسکن را تسهیل کنیم. دولت امکانات فراوانی دارد. این امکانات اگر در اختیار قرار بگیرد شرایط کشور عوض می شود. دولت زمین فراوانی در اختیار دارد. مقصودم از دولت به معنای کلان و با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح است. همه باید این زمین ها را در اختیار تولید مسکن ارزان قیمت قرار دهند. سهام بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به شرکت‌هایی که به نحوی متعلق به نیروهای مسلح است را باید به مردم عرضه کنیم.

وی گفت: دولت گاهی با چرخاندن قلم می‌تواند کار را تسهیل کند. دولت الکترونیک می‌تواند اقتصاد را به چرخه آورد.

روحانی اضافه کرد: وزیر بهداشت به من گزارش داد که در برخی استان ها مثل خوزستان تلاش ها در این استان ها ثمر داده و هفته آینده با افت شدت کرونا در این استان‌ها روبرو هستیم. در ضریب جینی ما سال ۹۷ سی ونه بوده در سال ۹۸ ضریب جینی ما به ۳۸ رسیده است. از نظر عدالت هم علی رغم مشکلات بهتر شده است.

رئیس جمهور با هشدار به کشورهای اروپایی و آژانس اظهار داشت: رفتار ما با آژانس دوستانه بوده است اما این اواخر رژیم صهیونیستی و آمریکا به آژانس فشار آورده و می‌ترسم این شیادان را آژانس آلوده کنند. وظیفه آژانس به دنیا می‌گوید محاسبه مواد در اختیار من است و صلح آمیز است. اما الان آژانس می‌خواهد نبش قبر کند، ما هر موقع بخواهیم پاسخ قاطع دهیم برایمان آسان است اما ما مبنای دوستی با آژانس را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اروپایی ها شرمنده ما هستند. اروپایی ها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند اما به وظایف خود عمل نکردند. ما همچین توقعی از سه کشور اروپایی نداریم. چین و روسیه قاطعانه عمل کردند و زیر بار فشار آمریکا نرفتند. آبروی آژانس باید حفظ شود، ایران آماده است نظارت‌های قانونی ْآژانس را در چارچوب مقررات داشته باشد.

روحانی با اشاره به درخواست مذاکره از سوی آمریکا با ایران، بیان داشت: ما همیشه آماده هستیم هر لحظه آمریکا بگوید به قانون برگشته و به تعهدات خود در برجام برگردد و به ۵+۱ برگردد ما همان لحظه آماده هستیم. می‌دانیم این تعارفات بی اساس حرافی و گرفتاری در انتخابات است ما مشکلی نداریم، آنها میز مذاکره را شکستند. درخواست برای مذاکره آمریکا از ایران به خاطر مشکلات خودشان است. ما در چارچوب مقررات بین المللی حرکت می‌کنیم.

بورس را امروز محکم نگه میداریم

وی گفت: بورس و تقویت و حفاظت آن وظیفه مهم امروز وزارت اقتصاد و دارایی است. امروز شرایط خوبی است که هم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و هم دولت از بنگاه داری فاصله بگیرد. طرح های نیمه تمام سرمایه دیگر ماست. ما امکانات لازم را از لحاظ مقرراتی در اختیار سازمان‌های مربوطه گذاشتیم. سازمان برنامه و بودجه و همه نهادها در تمام استان‌ها کمک کنند تا این مسکن‌ها را در اختیار مردم بگذاریم. این کار هم باعث افزایش اشتغال و هم رونق اقتصادی می شود. هزار و بیست معدن ما می‌تواند احیا و مشغول به کار شود و اشتغال را فعال کند. این کار یکی از وظایف مهم وزارت معدن است. در همین راستا صادرات را هم باید تسهیل کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد