اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۴ دلیل قطعی برای صعود بازار بورس

دلایل متعددی وجود دارد که با استناد به آنها می توان حدس زد که بازار سرمایه در روزها و ماه های آتی روند صعودی و حتی یک پرواز بزرگ را تجربه خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از نشریه فوربس، انبوهی از سهمهای نزولی را در روزهای سقوط بازار فراموش کنید. اکنون دلایلی وجود دارد که حاکی از سیر صعودی بورس است.

۱/ احساسات بازار شدیدا کاهشی(خرسی) است
طبق معیار اصلی سنجش احساسات در بازار، عقیده سرمایه گذاران در مورد بازار شدیدا نزولی است. سرمایه گذاران بالقوه به شدت در مورد شروع سرمایه گذاری در بورس تردید داشته و به سودآوری آن مشکوک هستند. مارس ۲۰۰۹ را به یاد بیاورید؛ روزگاری که تصور می شد اقتصاد آمریکا بهبود نمی یابد سهام بیشتر و بیشتر سقوط می کند. اما آن دوره نیز شروع یک دوره صعودی حیرت آور بود. روند شدیدا نزولی این روزها احتمالا روزهای در انتظار یک صعود بلندمدت است.

۲/ سهم‌ها در حال مشاهده قله‌های جدید هستند
جی‌سی پارتز،‌ تحلیلگر فنی AllStarCharts می گوید: این واقعیت که شاخص نزدک۱۰۰ به طور پیوسته در حال افزایش بوده و قله های جدیدی را بوجود آورده را می توان یک پدیده در بازار صعودی دانست. یک واقعیتی که ما می دانیم این است که اوج های دائمی جدید ویژگی مشترک یک روند نزولی نیست.

۳/ موازنه‌های نقدی زیاد
سرمایه گذاران از ترس اینکه وضعیت بازار خراب تر از این شود، در حال جمع کردن پول نقد هستند. طبق گزارش اخیر نشریه بارن، بازار اکنون بودجه ای معادل ۴.۸ تریلیون دلار در اختیار دارد. در این گزارش همچنین اشاره شده که این دارایی، یک رکورد محسوب می شود و بسیار بیشتر از ۳.۸ تریلیون دلار در ژانویه ۲۰۰۹ می باشد. چنین موازنه های نقدی بالایی یک نشانگر معکوس محسوب می شود. بدین معنا که بخش اعظمی از این پول خارج شده دوباره به چرخه بازار سهام باز می گردد. و به صعودی شدن مجدد بازار کمک می کند. این اتفاق نیز در سال ۲۰۰۹ روی داد.

۴/ صعود عرضی
هنگامی که اکر سهم ها رو به رشد می شوند، این نشانه ای برای صعودی شدن بازار است. همچنین این وضعیت را «وسعت بازار» می نامند که حاکی از قدرت و قوی بودن بازار می باشد. بدین معنا که صعود تنها شامل برخی سهم ها بزرگ نیست و شاخص را افزایش می دهد.

لاکشمن آخوتان بنیانگذار ECRI، می گوید رکود بازار احتمالاً تابستان امسال به پایان خواهد رسید. اینکه یک بهبود سریع در اقتصاد چه زمانی به وقوع می پیوندد مشخص نیست اما خبر خوب این است که احتمالا پایان رکود نزدیک است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد