اونس طلا2197.93
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش جذاب طلا به رکود بازار مسکن

با افزایش ناامیدی در وضعیت بازار مسکن در آمریکا در ماه مه، طلا بار دیگر و برای پنجمین هفته پیاپی شاهد افزایش هرچه بیشتر قیمت بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، انجمن ملی معاملات ملکی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: میزان فروش مسکن های موجود در ماه گذشته ۹.۷ درصد کاهش یافته و در مقایسه با نرخ سالانه ۴.۳۳ میلیون خانه در ماه آوریل، به نرخ فصلی تعدیل شده و سالانه ۳.۹۱ میلیون واحد رسیده است. این سقوط در حالی رخ داده که در ماه آوریل نیز بازار مسکن شاهد نزول ۱۷.۸ درصدی بود. اقتصاددان ها انتظار داشتند که نرخ کاهش در ماه مه ۳درصد معادل ۴.۱۲ واحد کاهش یابد.

این در حالی است آخرین قیمت طلا پس از انتشار اطلاعات معاملات آتی August Comex ، مقدار ۱.۴۷ درصد صعود کرده و ۱.۷۷۸.۸۰ دلاری شد. طی یک شبانه روز گذشته، طلا که همچنان به عنوان پناهگاه امن دارایی های امن در روزهای کرونایی جهان مطرح است، بار دیگر به روند پنج هفته پیش خود ادامه داده و قله دیگری را فتح کرد.

جیم وایکوف،‌ تحلیلگر ارشد کیتکو در این باره تصریح کرد: تاجران و سرمایه گذاران همچنان جنبه های مثبت اقتصادی را می بینند که در حال بازگشت به حیات خود است و حتی سریعتر از آنچه انتظار می رفت، در حال بهبود است؛ آنهم برخلاف جنبه های منفی تشدید موارد ابتلا به کووید ۱۹ در شهرهای مختلف آمریکا و دیگر کشورهای جهان. اینکه بانک های مرکزی جهان همچنان به چاپ اسکناس ادامه می دهند، شاید نشانه ای از لکنت بیشتر اقتصادهای آنان در برابر کرونا باشد.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد NAR نیز طی اظهاراتی گفت: فروش های انجام شده در ماه مه، انعکاسی از امضای قراردادها در ماه های مارس و آوریل است؛ یعنی اوج همه گیری کرونا. با بازگشایی اقتصاد، بی شک فروش خانه در ماه های آتی رونق پیدا کرده و بیشتر می شود و حتی می تواند رکورد نیمه دوم سال گذشته خود را بشکند.

متوسط قیمت خانه ۲۸۲.۶۰۰ دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش داشته است. کل سرمایه موجود در بازار مسکن آمریکا ۱.۵۵ میلیون واحد بوده که در مقایسه با ماه آوریل ۶.۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است.

یون افزود: ساخت و سازهای جدید مسکن برای تحقق افزایش تقاضای خانه باید به شدت تقویت گردد. در غیر این صورت، قیمت مسکن خیلی سریع افزایش می یابد و خریداران خانه اولی را حتی در زمان رکورد نرخ بهره پایین وام مسکن، از خرید منصرف می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد