اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهی مطمئن برای مقابله با ترس مالی ناشی از کرونا

همه‌گیری کرونا بحران بهداشت جهانی را به یک بحران اقتصاد جهانی تبدیل کرده است. هنوز مشخص نیست دنیا چه زمانی از هر یک از این دو بحران خلاص شده و وارد دوره نقاهت می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایندیپندنت آنلاین، قرن گذشته به ما نشان داده که سیستم پولی تقریبا هر سی سال یک‌بار تغییر کرده است. قبل از سال ۱۹۱۴، سیستم پولی بر اساس استاندارد طلا بود. پس از آن، در سال ۱۹۴۵ سیستم برتون وودز(هر کشور باید سیاست پولی خود را چنان اتخاذ کند که نرخ مبادله ارز خود را به طلا گره زده و این نرخ را ثابت نگه دارد) تعیین گردید. در این سیستم، دلار به ارز ذخیره جهانی تبدیل شد. این سیستم بیش از ۵۰ سال پیش بوده، آیا تغییر کنونی بار دیگر حول محور طلا خواهد بود؟

قیمت طلا معمولاً به دلار است و تمایل دارد تا در جهت خلاف دلار حرکت کند. این در شرایطی است که وقتی دلار افزایش پیدا می کند ، دلار کمتری برای خرید هر اونس طلا هزینه می شود. علاوه بر این، طلا به عنوان یک محافظ مناسب در برابر خطر تورم در نظر گرفته شده چراکه افزایش هزینه کالاها و خدمات، موجب از بین رفتن ارزش دلار می شود. در طول و پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸، قیمت طلا بیش از ۱۵۰٪ افزایش یافت؛ از ۷۵۰ دلار در هر اونس در سال ۲۰۰۸ به ۱،۹۰۰ دلار در هر اونس در سال ۲۰۱۱ رسید.

به این ترتیب، عموما گفته می شود که بهترین زمان برای خریداری طلا ، زمان عدم اطمینان در اقتصاد کلان و ناخوشی‌های مالی است. انتظار می رود حمایت ها برای روند صعودی طلا ادامه داشته باشد؛ نه فقط به دلیل عدم اطمینان به رشد اقتصاد جهانی،‌ بلکه به واسطه میزان محرک مالی کنونی که به بازارها تزریق شده است. این محرک ها احتمالا در آینده نزدیک نرخ بهره را پایین نگه می دارند.

بعلاوه اینکه. طلا یک ارز بازار آزاد و بدون وابستگی به دلار آمریکا است. اختلال در زنجیره های عرضه جهانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ باعث شده اقتصاد جهانی قویا مستعد رکود شود. در صورت بروز این اتفاق، می توانیم شاهد افزایش قیمت طلا نسبت به آنچه در حال حاضر رخ داده، باشیم. تحلیلگران بازار سهام، پیش بینی های خود را برای سودآوری این بازار طی ۱۰ سال آینده کاهش داده اند حال آنکه بازار طلا از این آثار نامطلوب مصون مانده است.

تفاوت بین پیش بینی و بازده واقعی را می توان با احساسات توضیح داد. هنگامی که سرمایه گذاران بیش از حد اعتماد به نفس داشته و به سوددهی بازار اعتماد دارند، سهام از مقادیر ارزش اولیه خود فراتر رفته و برعکس. اکنون که احساسات به سرعت رو به زوال است ، به نظر می رسد بازده اضافی یک دهه گذشته، عقب‌گرد کند. این بدان معنی است که شاخص S&P 500 باید تقریباً در منطقه ۱۷۵۰ ریزش کند یعنی بیش از ۴۰٪ کمتر از قیمت فعلی آن.

با این حال، برای این که طلا بتواند جایگاه خود بعنوان پناهگاه امن را پس بگیرد، باید همراه با یک اصلاح احتمالی، شاهد فروش مجدد آن در بازار باشیم. این شروع با نوعی اخبار بد مانند موج دوم شیوع کرونا در سطح جهان آغاز خواهد شد. به همین ترتیب، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت طلا در آینده نزدیک افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران شروع به فرار به سوی کالایی می کنند که پناهگاه امنی برای دارایی آنها باشد.

اگر تاریخ تکرارشدنی است می توان فرض کرد که قیمت طلا در ماه های آینده به شدت افزایش می یابد، همانطور که در بحران مالی سال ۲۰۰۸ اینگونه شد. با وجود شرایط نامشخص پیش روی جهان، می توان گفت که طلا بار دیگر به پناهگاه ایمن جهانی تبدیل خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد