اونس طلا2298.12
مظنه15,396,000
18 گرم3,554,100
ارزش سکه34,687,188
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

ارزش ذاتی نرخ ارز پایین‌تر از قیمت فعلی است/آخرین مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸

همتی در پست اینستاگرامی خود به پایین بودن ارزش ذاتی نرخ ارز نسبت به بازار با توجه به متغیر‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با اشاره با بازار ارز نوشت: در مورد بازار ارز نکاتی را به اطلاع مردم عزیز می رسانم؛
۱- ارزش ذاتی نرخ ارز، با در نظر گرفتن متغیر‌های اقتصادی، سیاسی و روانی، در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خرید و فروش می‌شود حتما پایین‌تر است. البته نمی‌توان محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور را در نظر نگرفت. لیکن ثبات نرخ حقیقی ارز، برای بانک مرکزی مهم است. نرخ خرید و فروش اعلامی صرافی‌های منتخب بازار نیز، برای جلوگیری از سفته بازی و آربیتراژ است.

۲-تجربه دو سال اخیر به ویژه تا مهر ۹۸، نشان داده است نرخ ارز قابل کنترل است. علی رغم التهابات آبان سال ۹۸، ورود به لیست سیاه FATF، شیوع کرونا و افت شدید قیمت نفت و فرآورده‌ها که هر کدام به نوعی تاثیر افزایشی در نرخ ارز داشتند. بانک مرکزی از تمام ظرفیت‌های خود برای اعاده ثبات استفاده کرد؛ لذا شرایط بوجود آمده به خاطر کرونا و فشار موقت وارده به بازار ارز در فصل اول امسال و جو روانی ناشی از قطعنامه شورای حکام آژانس نباید موجب دریافت سیگنال اشتباه شود. علی رغم محدودیت درآمد نفت، موازنه مبادلات خارجی کشور مناسب است، بانک مرکزی نیز علی رغم تداوم فشار آمریکا ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را تامین خواهد کرد.

۳- پیگیری آزادسازی و دسترسی به منابع ارزی مسدودی متعلق به ایران به صورت ویژه در دستور کار بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها قرار دارد. برخی را نتیجه گرفته ایم و نتایج عملی برخی دیگر نیز به تدریج مشخص خواهد شد.

۴-صادرکنندگان بایستی تتمه ارز حاصل از صادرات خود در سال ۹۸ را به روش‌های اعلامی بانک مرکزی، تا پایان تیرماه به چرخه اقتصاد کشور برگردانند. با توجه به حجم بالای تعهدات آن ها، قطعا در هفته‌های پیش رو شاهد تاثیر آن در بازار ارز خواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد