اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش چین به تحریم آمریکا

وزارت خارجه چین با انتقاد شدید از تصمیم آمریکا برای تحریم برخی مقامات پکن به دلیل موضوع مناقشات منطقه «سین‌کیانگ»، تهدید کرد که با قاطعیت این اقدام را پاسخ خواهد داد.

به گزارش سایت طلا ، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در امضای طرح تحریم مقام‌های چینی به بهانه‌های حقوق بشری، واکنش دید دولت پکن را در پی داشت.

به نوشته روزنامه گاردین ، وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت این سیاست‌های آمریکا، «حملات مخربی» به امور داخلی چین در منطقه سین‌کیانگ است.

بر این اساس، در بیانیه پکن تاکید شده که با قاطعیت به تصمیم آمریکا برای تحریم مقامات خود واکنش نشان خواهد داد و این واشنگتن است که پیامدهای آن را به دوش خواهد کشید.

وزارت امور خارجه چین از واشنگتن خواست تا از مداخله در امور داخلی پکن دست بردارد.

همچنین در این بیانیه آمده است:‌ آمریکا مسؤول تمامی پیامدهای واکنش‌های پکن در این رابطه است. ما از واشنگتن می‌خواهیم از لطمه زدن به منافع چین دست بردارد.

ترامپ بامداد امروز طرحی را امضا کرد که ضمن محکوم کردن آنچه که نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه مقام‌های خارجی که در آن دخیل هستند، اعمال می‌کند

این تازه‌ترین تلاش واشنگتن برای تنبیه پکن به موازات تشدید اتهام زنی ترامپ به چین درباره ویروس کرونا بوده است.

دولت چین پیشتر در واکنش به تصویب طرح مجلس نمایندگان آمریکا و تهدید به تحریم مقاماتش هشدار داده بود که هرگونه اقدام واشنگتن را به گونه متناسب پاسخ خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد