اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا کسی می تواند از طریق دوربین لپتاپ شما را تماشا کند؟

امنیت در حوزه تکنولوژی همیشه یکی از مهم ترین موضوعات بوده و است. به خصوص با پیشرفت روز به روز تکنولوژی بخشی از زندگی همه ما بر روی اینترنت قرار دارد و اگر به دستان کسی بیوفتد می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. همه افراد می خواهند تا حریم خصوصی شان حفظ شود و کسی نتواند به آن تجاوز کند.

آیا کسی می تواند از طریق دوربین لپتاپ شما را تماشا کند؟



امنیت در حوزه تکنولوژی همیشه یکی از مهم ترین موضوعات بوده و است. به خصوص با پیشرفت روز به روز تکنولوژی بخشی از زندگی همه ما بر روی اینترنت قرار دارد و اگر به دستان کسی بیوفتد می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. همه افراد می خواهند تا حریم خصوصی شان حفظ شود و کسی تنواند به آن تجاوز کند.
یکی از موضوعاتی که از چند سال پیش مطرح شد و همچنان ادامه دارد جاسوسی از طریق وبکم لپتاپ بود. بسیاری از دوستان در این باره از من پرس و جو کرده اند و به همه آن ها یک پاسخ را داده ام. بله از طریق وبکم می شود شما را دید اما به شرطی که خودتان اجازه اش را صادر کنید.
ویندوز همه سعی خود را برای محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی شما انجام می دهد اما باز هم به دلایل مختلف ممکن لپتاپتان به بدافزار ها آلوده شود. در سطح معمولی بدافزار ها نیز برای دسترسی به وبکم شما باید از شما اجازه دریافت کنند. یعنی همانطور که در اسکایپ تا اجزه شما نباشد تصویر وصل نمی شود اینجا نیز به همین گونه است پس سعی کنید به هشدار های ویندوز توجه کنید و قبل از نصب برنامه چک کنید که سیاست های حفظ حریم خصوصی برانامه به چه شکل می باشد.


اما باز هم ممکن است ویندوز شما آلوده شود. معروف است که پیش گیری بهتر از درمان است. شما می توانید با انجام دادن چند اقدام بسیار ساده خود را برای همیشه از خطرات مصون نگه دارید.
اول از همه اینکه از ویندوز ده استفاده کنید. این ویندوز علاوه بر زیبایی و رابط کاربری ساده و مفید بسیار امن می باشد.
به هیچ وجه از آنتی ویروس های موجود در بازار استفاده نکنید. در بهترین حالت آن ها فقط سیستم شما را کند خواهند کرد. به جای آن از آنتی ویروس پیش فرض ویندوز ده یعنی Windows Defender استفاده کنید. این آنتی ویروس بدون اینکه بر روی سرعت و یا کارایی سیستم شما تاثیر بگذارد همواره ویندوزتان را زیر نظر دارد تا آلوده نشود. اجازه نصب برنامه های آسیب زا را نمی دهد و به سرعت ویروس ها را مسدود می کند. جالب است بدانید که اگر نرم افزاری بر روی سیستمتان نصب شود و شما از آن اطلاع نداشته باشید به سرعت متوجه شده و آن را مسدود خواهد کرد.
نرم افزار های خود را ترجیحا از فروشگاه ویندوز ده و یا وبسایت اراءه دهنده نرم افزار خاص( مانند سایت ادوبی برای فوتوشاپ) و در صورتی که هیچ کدام از این دو راه میسر نبود از سایت های معتبر ارائه نرم افزار تهیه کنید تا آلوده به بدافزار نباشند.
سعی کنید از نسخه اورجینال ویندوز و نرم افزار ها استفاده کرده آن ها را کرک نکنید. معمولا به ازای هر نرم افزار پول یک نسخه مشابه رایگان از یک ارائه دهنده دیگر وجود دارد.
به هیچ عنوان بر روی لینک های ناشناس کلیک نکنید زیرا ممکن است همان لحظه سیستم شما را آلوده کنند.
اگر از فیلتر شکن و یا وی پی ان استفاده می کنید حتما از یک نسخه معتبر با یک ارائه دهنده مشخص استفاده کنید.
در آخر اینکه با انجام این توصیه های ساده نه تنها می توانید هیچگاه نگران امنیت خود نباشید بلکه لپتاپ یا کامپیوتر شما ویروسی نیز نخواد شد و می توانید از آن سال ها استفاده کنید بدون اینکه لازم باشد به مغازه تعمیر لپتاپ بروید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد