اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تحت فشار نزولی

با وجود پیش بینی های اکثر کارشناسان باز و اقتصاد دانان مبنی بر بالا رفتن قیمت طلا طی هفته های آینده پیش بینی های متفاوت تری نیز وجود دارد که به پایین آمدن قیمت فلز زرد اشاره می کند.

قیمت طلا تحت فشار


با وجود پیش بینی های اکثر کارشناسان باز و اقتصاد دانان مبنی بر بالا رفتن قیمت طلا طی هفته های آینده پیش بینی های متفاوت تری نیز وجود دارد که به پایین آمدن قیمت فلز زرد اشاره می کند.

جیمز اوروک اقتصاددان نشریه کپیتال اکونومیک گفت: «با وجود متغیر بودن قیمت کالا های مختلف ما فکر می کنیم که در بازه های کتاه مدت و میان مدت بعید است دچار تورم شویم و از آن جایی که نرخ بهره قرار است تا سال آینده نیز پایین بماند این موضوع باعث خواهد شد که به قیمت طلا فشار بیاورد و آن را پایین نگه دارد».

وی در ادامه گفت که «انتظار داریم قیمت طلا تا پایان سال به سطح 1600 دلار برسد که 150 دلار پایین تر از سطح فعلی است. وی ادامه داد که در این شرایط طلا نقش خود را به عنوان پناهگاه امن از دست داده و سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری های پر سود تر متمایل خواهند شد.»

طلا در واقع سود زیادی را به شما نمی دهد و صرفا در بلند مدت باعث حفظ سرمایه شما می شود. البته این نکته هم مهم است که این موضوع در اقتصاد های تورمی مانند ایران ممکن است متفاوت باشد.

جیمز اوروک در ادامه صحبت هایش گفت «ما انتظار داریم نرخ بهره ایالات متحده در روند پیموده شده پایین خود باقی بماند بنابراین بعید است قیمت طلا به دلیل تغییر در نرخ بهره بالا برود و اگر شرایط ایجاد شده توسط بیماری کووید-19 تکرار نشود فکر می کنیم با بهبود اقتصاد جهانی تقاضای طلا به عنوان پناهگاه امن از بین می رود و در نهایت قیمت آن پایین خواهد آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد