اونس طلا2210.56
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
دستور ریاست جمهوری مبنی بر حمایت توسعه گوهر سنگ در کشور

بزرگترین رویداد سنگهای قیمتی در نصف جهان

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از راه اندازي بازارچه تخصصي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي استان با حضور معاون وزير صمت خبر داد.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با سایت طلا با بيان اينکه از حدود 18 ماه پيش به دنبال راه اندازي اين بازارچه در اصفهان بوديم و جلسات متعددی در اصفهان و تهران با حضور سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي يکي از اولويت ها و پتانسيل استان اصفهان است که با پيگيري هاي صورت گرفته با فراز و نشيب هاي بسيار، در کميته هاي تخصصي مکان يابي اين بازارچه انجام شد.

رییس کنسرسیوم سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی خاطر نشان کرد در سال جهش تولید سعی بر این است که تمام تلاش خود را در شکوفایی این صنعت انجام دهیم و تا کنون این رویداد در کشور وجود نداشته و این اولین بار است که به صورت عملیاتی در پایتخت طلایی نصف جهان رقم میخورد.

نایب رییس اتاق اصناف با اشاره به اينکه اين بازارچه روز يکشنبه در ساختمان ارگ جهان نما افتتاح مي شود، ابراز اميدواري کرد با راه اندازي اين بازارچه اشتغال خوب و ارزش افزوده بالايي در استان ايجاد شود.

شیشه بران با اشاره به اینکه این مساله به استحضار ریاست محترم جمهوری رسیده و فرمودند ((مساله مهمی است.هر حمایتی که بخواهد،آقای مدرس خیابانی انجام دهد که مردم شاهد یک تحول ارزشمند باشند. )) خبر داد

وي با پيش بيني اينکه با راه اندازي اين بازارچه اشتغالزایی بالایی در کشور ايجاد خواهد شد، تاکيد کرد: با ايجاد اين بازارچه مي توان زمينه فروش سنگهای قيمتي و نيمه قيمتي استان را فراهم کرد و با ايجاد ارزش افزوده مي توان بر موضوع صادرات آن متمرکز شد.

اقدامات توسعه ای ایمیدرو در رونق صنعت گوهرسنگ ها
ایمیدرو توسعه بازار گوهرسنگ ها را از سال گذشته با همکاری نهادهای اجرایی، بخش خصوصی و دانشگاه ها را با تشکیل "کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ ها" کلید زده است و به عنوان یک اولویت جدید در بخش معدن و صنایع معدنی پیگیری می کند.
در حال حاضر در بازار 600 میلیارد دلاری جهانی گوهرسنگ ها، سهم ایران کمتر از نیم درصد است. بنابر اهداف مورد توجه در افزایش سهم ایران در تجارت جهانی، دستیابی به سهم نیم درصدی تا سال 1405 و سهم یک درصدی تا سال 1410 مورد توجه است.
" ایجاد بازارچه های گوهرسنگ ها"، "تسهیل صادرات"، "ایجاد آزمایشگاه های استاندارد و تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی" و " فعال کردن معادن و کوچک و متوسط گوهرسنگ ها" از مهم ترین موضوعاتی است که در کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ ها در حال بررسی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد