اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودروها نهایی نشده است/بازار خودرو کنترل خواهد شد

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودروها پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد و هنوز نهایی نشده است وی گفت: با برنامه‌ای که وزارت صمت برای افزایش تیراژ خودرو دارد این بازار را کنترل خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا ،۲۲ اردیبهشت ماه امسال بود که رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد «برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.»

تا امروز اما این موضوع اجرایی نشده و بسیاری افراد و مشتریان خودرو از اجرایی نشدن آن گلایه داشتند.

«عباس تابش» رییس سازمان حمایت در نشست خبری امروز در این زمینه گفت: پیشنهاد سازمان حمایت این بود که ۱۰ درصد بالای قیمت مصوب خودرو به عنوان منشا تعزیر در نظر گرفته شود، این موضوع به کمیته‌های مربوط ارسال شده و در دست بررسی است.

وی از دیدگاه‌های متفاوت موجود در این زمینه خبر داد و افزود: برخی می‌گویند وقتی قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد آنگاه قیمت‌های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد، اما سازمان حمایت در این زمینه معتقد است که باید سقف قیمتی در بازار تعیین شود.

تابش خاطر نشان کرد: این موضوع پس از نهایی شدن در کمیته‌های مربوط به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و هر تصمیمی که در نهایت اخذ شود، اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص آنالیز قیمتی خودروها یکبار برای همیشه، بیان داشت: اکنون جمع‌بندی در دستگاه‌های مختلف بر این شده که قیمت ها توسط شورای رقابت در زمینه خودرو اعلام شود و بر این اساس آنالیز قیمتی و اعلام قیمت نهایی خودروها نیز باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود.

عباس تابش درباره تاثیر فروش فوق‌العاده و پیش فروش خودرو در کنترل بازار توضیح داد: قرعه‌کشی خودرو و تامین این کالا به روش فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش، در مراحل اولیه قرار دارد و اگرچه فعلا به هدف اصلی که کنترل تقاضا و قیمت خودرو است نرسیده اما به طور حتم با تکرار این روش‌ها و همچنین انجام مشارکت در تولید خودروسازان، به همراه برنامه‌هایی که وزارت صمت برای افزایش تولید دارد، بازار خودرو کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به خودرو‌های معوق خودروسازان اظهار کرد: اگر ما با بیماری کرونا روبه‌رو نبودیم خودروسازان هیچ خودروی معوقی نداشتند در حال حاضر هم با توجه به وضعیت خوب تولید، این مشکل به زودی حل خواهد شد.

تابش بیان کرد: سهم معوقات در تولید مشخص است، نسبت خودروهای معوق به تولید ۴۰ به ۶۰ درصد است و مجددا از این ٤٠درصد ۶۰ به ۴۰درصد نسبت فروش فوق‌العاد‌ه و پیش‌فروش‌ها است؛ بنابراین فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌هایی که در این مدت انجام شده ربطی به معوقات ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف نارضایتی خودروسازان از قیمت‌های جدید چه خواهد شد؟ اظهار کرد: مرجع‌ قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت است و درصد افزایش قیمت خودرو توسط این شورا تعیین شده و سازمان حمایت دخالتی در این موضوع ندارد اما اگر خودروسازان به قیمت‌ها اعتراض دارند باید به صورت کتبی این انتقاد را به ما ارسال کنند و ما در این صورت مشکل را بررسی خواهیم کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد