اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همتی: ۴/۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی تامین کرده‌ایم

رئیس ‌بانک مرکزی اعلام کرد که با افزایش صادرات، به تدریج قیمت ارز تعدیل می شود.

به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره دلایل افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: صادرات ما در فروردین و اردیبهشت کاهش شدید پیدا کرد، اما الان صادرات مجدد برقرار شده است. برگشت ارز در سامانه نیما هم مشکل پیدا کرد اما ما ۴/۵ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی تامین ارز کرده ایم.

وی ادامه داد: وقتی ارز درسامانه نیما افزایش قیمت پیدا کند، در بازار آزاد هم قیمت افزیش می ‌یابد، ولی ما قیمت ارز را کنترل می‌کنیم. در حال حاضر جلوی افزایش قیمت ارز گرفته شده و به تدریج هم تعدیل می شود.

رئیس بانک مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: هرگاه قیمت دلار کاهش می یابد، دولت آمریکا و رسانه های حامی این دولت جو روانی ایجاد می‌کنند که تحریم‌های جدید و بزرگ‌تری اعلام خواهد شد که این‌ها اقدام جدیدی از سوی آنها نیست. در حال حاضر روند درآمدی نفتی ما مثبت است و درآمد غیرنفتی بهتر شده و جو سازی رسانه ای آمریکا به نتیجه نمی رسد.

همتی درباره هدف از انتشار اوراق بدهی اظهار کرد: به خاطر مشکل در درآمد دولت حاصل از فروش نفت و جبران کسری بودجه، مصوب شد که اوراق بدهی منتشر شود. در دو هفته گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان از این اوراق با نرخ ۱۵ درصد توسط بانک‌ها خریداری شده است. برای آنچه عرضه شده است، ۲۲ هزار میلیارد تومان تقاضا وجود داشت و تقاضای خرید اوراق خوب است. این روند ادامه داشته و هر وقت دولت دنبال جبران کسری خود باشد، این اوراق منتشر می‌شود. امیدوارم این اقدام موجب شود نقدینگی آثار تورمی برای کشور نداشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد