اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سردرگمی در بازار لوازم خانگی/ انتظار گران نشدن لوازم خانگی نداشته باشید/گرانی اخیر لوازم خانگی غیرقانونی است؟

مدیرکل نظارتی سازمان حمایت گفت: حداکثر تغییر قیمت لوازم خانگی تایید شده تا ۲۰ درصد بوده که برخی شرکت ها اعمال کرده اند.دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی نیزگفت: با توجه به تورم ۴۲ درصدی و دوبرابر شدن نرخ ارز نمی توان از تولیدکننده انتظار داشت قیمت ها را ثابت نگه دارد.از طرفی مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت گفت: فرایند قیمت‌گذاری‌های رسمی لوازم خانگی در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، جوهریان مدیرکل نظارتی سازمان حمایت افزود: امروز نیز افزایش قیمت نامتعارفی در بازار مشاهده نشد اما محصولات وارداتی قاچاق به دلیل نداشتن قیمت خاص فروشندگان ممکن است لوازم را با قیمت های متفاوتی عرضه کنند.

جوهریان افزود: شرکت ها برای مقطع خاصی از زمان مواد اولیه تهیه کرده اند ولی تغییرات قیمت مواد اولیه از طریق بورس راستی آزمایی می شود.

مدیرکل نظارتی سازمان حمایت گفت: شرکت های متقاضی افزایش قیمت کالای خانگی افزایش 30 تا 35 درصدی را پیشنهاد داده اند اما سازمان حمایت در جمع بندی ها به افزایش 25 درصدی رسیده است و تا هفته آینده قیمت واقعی متناسب اعلام خواهد شد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی: انتظار گران نشدن لوازم خانگی نداشته باشید

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با افزایش بالای 100 درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و تاخیر دو سه ماهه بانک مرکزی در تخصیص ارز، تورم و افزایش دستمزدها واحدهای تولیدی در زمینه تولید به مشکل خورده اند.

او افزود: تاکنون از طرف انجمن درخواستی برای افزایش قیمت لوازم خانگی ارائه نشده است و اسناد نشان می دهد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه شاید حدود 30 تا 35 درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما افزایش قیمت به طور رسمی نداشته ایم.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به کمبود مواد اولیه کمبود کالا نیز در ماه های آینده داشته باشیم.

هاشمی افزود: با توجه به تورم 42 درصدی و دوبرابر شدن ارز نمی توان از تولیدکننده انتظار داشت قیمت ها را ثابت نگه دارد. بخش بزرگی از تولید کنندگان به دلیل عدم دسترسی مواد اولیه در بورس مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می کنند و برنامه ریزی شش ماهه برای واحد تولیدی در این شرایط غیرممکن است.

وی گفت: پیشنهاد انجمن این است که اموری که قابل تفویض به بخش خصوصی است انجام شود و وزارت صمت برون سپاری و اعتماد به بخش خصوصی را داشته باشد تا به جهش تولید مد نظر برسیم.

وزارت صمت: گرانی اخیر لوازم خانگی غیرقانونی است/ اعلام قیمت‌های جدید طی روزهای آینده

کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: صنعت لوازم خانگی تابع قیمت‌گذاری هستند اما سازمان حمایت در سال 99 هیچ‌گونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده است و افزایش قیمت‌ها مورد تأیید وزارت صمت نیز نمی‌باشد.

وی گفت: در سال 99 هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد. بخشی از لوازم خانگی وابسته به مواد اولیه‌ای است که از خارج وارد می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت قابل قبول است اما هنوز هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده است بلکه از فضای ایجادشده در نهاده‌ها و قیمت ارز سودجویان سوءاستفاده می‌کنند.

گردان افزود: با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما حدود 20 میلیون دستگاه است در سال گذشته نزدیک به 9 میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است و هیچ مشکلی در زمینه تولید نداریم. افزایش قیمت در بازار محدود است چون افزایش قیمتی به‌صورت جدی نداشته‌ایم.

او تصریح کرد: مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت ابراز کرد: بالارفتن قیمت ارز و وقفه در تخصیص ارز و قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه در افزایش قیمت لوازم خانگی بی‌تأثیر نیست اما قیمت‌گذاری‌ها باید به‌صورت اصولی و مصوب باشد و با گرانفروشی‌های بی‌واسطه برخورد خواهد شد.

گردان افزود: سامانه جامع گارانتی نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف‌کننده راه‌اندازی خواهد شد.

او اضافه کرد: در هفته‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شد و بخش بزرگی از مشکلات مرتفع شده است و وقفه تخصیص ارز نیز برطرف خواهد شد تا تولید بدون وقفه ادامه داشته باشد. بانک مرکزی برای برخی تعرفه‌ها ارز نیمایی درنظر گرفته است.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد: فرایند قیمت‌گذاری‌های رسمی در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد و برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تلاش خواهیم کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد