اونس طلا2197.82
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جنجال برای طرحی که هنوز اعلام وصول هم نشده!/ دغدغه بورسی‌ها رفع شد

اعلام طرح مجلس شورای اسلامی برای دریافت مالیات از عایدی سرمایه واکنش‌های متعددی را به‌همراه داشت ولی درنهایت مجلسی‌ها اعلام کردند این طرح هنوز اعلام وصول هم نشده است؛ پورابراهیمی نیز گفت: دریافت مالیات بر عایدی سهام، از نظر ما منتفی است.

به گزارش سایت طلا ،‌ بعد از آنکه احسان خاندوزی در پیامی از جمع‌آوری امضا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برای کنترل سوداگری ملک، خودرو و... خبر داد، واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان بازار سرمایه مطرح شد.

این خبر بعد از آن اعلام شد که قبلاً اخذ مالیات از سهام و سپرده‌های بانکی رد شده بود ولی طرح مجدد این طرح از سوی مجلسی‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی برای سهامداران شد.

در همین ارتباط البته برخی منابع به‌نقل از مسئولان سعی در تکذیب دریافت مالیات از سهام و سپرده‌های بانکی را داشتند؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بر لزوم ایجاد فضای اطمینان‌بخش در بازار سرمایه و حفظ ارزش سرمایه‌های مردم تأکید کرد و گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

نماینده مردم بابل تأکید کرد: هم‌اکنون از محل بورس، فروش سهام و اخذ مالیات بر سهام (که حین معامله دریافت می‌شود)، درآمد مناسبی نصیب کشور می‌شود و سیاستها نباید به التهاب‌آفرینی در این عرصه منجر شود.

البته محمدرضا پورابراهیمی نماینده مجلس یازدهم نیز با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت و اعلام کرد:‌ دریافت مالیات بر عایدی سهام، از نظر ما منتفی است، نه‌تنها این کار را نخواهیم کرد بلکه تقویت بازار سرمایه را اولویت خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مالیات بر عایدی برای جلوگیری از فعالیت سوداگری است؛ باید بازار سرمایه را تقویت کنیم اگر مالیات بر عایدی را از سهام و سپرده بگیریم یعنی بازارهای موازی را تحریک می‌کنیم، بنابراین این موضوع از نگاه ما هم منتفی است.

گفتنی است، دریافت مالیات بر عایدی سرمایه از سهام و سپرده‌های بانکی در لایحه دولت نیز مطرح نیست.

احسان خاندوزی نیز بعد از تشدید واکنش‌ها به پیام توییتری قبلی‌اش درباره جمع‌آوری امضا برای دریافت مالیات بر عایدی سرمایه در پیامی دیگر نوشت: آنها که نانشان در پایین آوردن قیمت سهام، خرید و بعد فروش آتی به‌قیمت بالاست، خوب می‌دانند چگونه یک خبر مجلس را بهانه قرار دهند (آن‌هم طرحی که از امضا تا اجرا مدت‌ها راه دارد).

مالیات آتی (با نرخ کمتر در سهام) باید با کاهش مالیات و کارمزد فعلی بورس همراه شود. شوک به‌ضرر اقتصاد ماست.

مهدی طغیانی نیز در همین ارتباط در صفحه شخصی خود نوشت: احتمالاً جنجال بر طرح مالیات بر عایدی سرمایه و اثرش در بورس، هدفمند بود.

این طرح حتی هنوز اعلام وصول نشده! تازه بعد از اعلام وصول اول باید در کمیسیون اقتصادی بحث شود و بعد به صحن بیاید، جزئیاتش هم هنوز کار زیادی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد